poniedziałek, 30 listopada 2020

Sałatka szwabska z mortadelą

 Sałatka szwabska, zwana również bawarską, to bardzo prosta sałatka z kuchni niemieckiej. Przygotowuje się ją z dobrej  jakości mortadeli, parówek lub mielonki. Do wędliny w podstawowej wersji dodawana jest tylko cebula, w bogatszej ser żółty i ogórki konserwowe.Wszystkie składniki zalewa się zalewą na bazie musztardy i zalewy z ogórków, z dużą ilością pieprzu. Ma być cierpko i pikantnie. I taka wyszła. W oryginale nie dodaje się majonezu, choć podobno niektórzy dodają. Ja dodałam łyżkę, aby lekko przełamać cierpki smak. Możecie ją pominąć. Podobno sałatka najlepiej smakuje w towarzystwie piwa i słonych przekąsek :) U mnie zjedzona na kolację :) 

Składniki
- 250 gram dobrej jakości mortadeli
- 150 gram sera żółtego
- 2 średniej wielkości ogórki konserwowe
- 1 cebula czerwona
Zalewa
- 1 łyżka musztardy
- 1 łyżka majonezu ( opcjonalnie )
- 3 - 4 łyżki zalewy z ogórków
- szczypta cukru
- sól, pieprz do smaku

Wykonanie
Wszystkie składniki kroję w paseczki. Musztardę mieszam z majonezem dodaję zalewę z ogórków i sporo pieprzu. Do pokrojonych składników dodaję sos. Całość dokładnie mieszam i odstawiam do lodówki co najmniej na godzinę aby smaki się przegryzły.
Smacznego :)



24 komentarze:

  1. Nie znałam, ale wyglada apetycznie muszę zrobić 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda na dobrą sałatkę np. na imprezy:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej sałatce, ale sama jeszcze nie miałam okazji jej próbować :-) Dzięki za inspiracje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe składniki, na pewno to dobra propozycja na imprezę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa ta sałatka, z chęcią bym ją spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba lubić :)
    Napisałam do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To idealny przepis dla mojej mamy . Chyba jej go podsunę .

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobilam wczoraj pierwszy raz,pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobilam wczoraj pierwszy raz,pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie ją zrobiłam jest smaczna .Dziękuje

    OdpowiedzUsuń