środa, 14 maja 2014

Kotleciki jajeczne,smaczne i chrupiace.






Bardzo smaczne, delikatne i chrupiące kotleciki. Proste i szybkie w przygotowaniu. Przepis na te kotleciki odkryłam parę lat temu na tej stronie  i na stałe weszły do naszego menu
Pasują i na obiad i na kolację. U mnie dziś na obiad były w towarzystwie pieczonych ziemniaczków i surówki z marchewki. Oto moja wersja. Polecam :)

Składniki ( na 10 sztuk kotlecików średniej wielkości
- jajka ugotowane na twardo 9 szt.
- jajka surowe 2 szt.
- zielona cebulka pół pęczka
- bułka tarta
- domowa wegeta,czosnek granulowany

Wykonanie
Jajka na twardo starłam na tarce o grubych oczkach, do jajek wbiłam dwa surowe jajka, dodałam posiekaną zieloną cebulkę, wegetę,czosnek i około 4 łyżek bułki tartej. Wszystko dokładnie wymieszałam. Następnie uformowałam lekko spłaszczone kotleciki. Każdy kotlet opanierowałam w bułce tartej. Smażyłam na średnio rozgrzanym oleju do zrumienienia.
Smacznego :)


W likach poniżej podaję jeszcze kilka propozycji na bezmięsne ( postne ) kotlety i placki. Wystarczy kliknąć i przechodzimy do przepisu, zapraszam :

https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2017/03/kotleciki-pieczarkowo-jajeczne-smaczne.html

https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2014/05/kotlety-rybne-z-morszczuka-smaczne-nie.html

https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2017/01/pieczarki-w-ciescie-nalesnikowym.html

https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2018/08/placuszki-z-cukinii-smaczne-i-chrupiace.html

https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2017/01/placki-ziemniaczane-tradycyjne.html






65 komentarzy:

  1. Ile kotlecików wychodzi z podanych składników

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj nie doczytałam dokładnie pisze że 10 :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię podobne tylko dodaje gotowany ryż i podaje z sosem pomidorowym:)

      Usuń
    2. Brzmi ciekawie, ale to już zupełnie inne danie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. A czy na zimno rowniez sa smaczne? ;-) zastanawiam sie czy nie lodac ich jako zimnej przystawki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, będą nadal smaczne, tylko już nie tak chrupiące, po usmażeniu trzeba je koniecznie przełożyć na papierowe ręczniczki aby dokładnie obciekły z tłuszczu ze smażenia i wystudzić. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pycha😃

      Usuń
  4. Dziękuję za odpowiedz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dodać pokrojony drobno boczek lekko podsmażony jest pychotka :pozdrawiam

      Usuń
    2. Można dodać też mozarellę.Pycha

      Usuń
  5. Myślę, że fajną modyfikacją byłoby też dodanie do środka wędzonego łososia, a dla odważniejszych łososia i kaparów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak... ale łososia to ja osobiście wolę z innymi połączeniami, bardziej delikatnymi aby nie zabijać jego smaku :) Ale to już kwestia gustu. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A jeszcze lepszy smak dodać potłuczonych gotowanych ziemniaków , takie się robiło.....

      Usuń
  6. smakowicie wyglada z checia jutro sprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dawniej często robiłam te kotlety ale zamiast cebulki dawałam koperek świeży.polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Ja tez zamiennie dodaję do tych kotlecików koperek... w zasadzie wszystko co zielone się nadaje, pietruszka i szczypiorek również. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Jak nie lubie żółtka tak te kotleciki mi bardzo po smakowały :) i ten zapach szczypiorku , mniam. Pozdrawiam!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę... moja córka nie lubi jajka sadzonego, więc fajnym zamiennikiem dla niej do obiadu są właśnie te kotleciki :) Dziękuje za podzielenie się opinią i pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Fajny przepis na tą porę w sam raz.dzięki. Jutro robię żonie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro spróbuję czy moje dziecko w końcu zje jajko w takiej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sprawdzone super.

    OdpowiedzUsuń
  12. Sprawdzony super przepis. Wszyscy się zajadali.

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszne z bialym sosem koperkowym.... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziś je zrobiłam. Znakomite w smaku i swojej prostocie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja dodaję o takich kotlecików zrumienioną cebulkę, zamiast zielonej dymki i bez czosnku, też są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja dodaje pieczarki, oliwki, ser, za kazdym razem inne skladniki :) dobrze smakuja z ziarnami np slonecznika

    OdpowiedzUsuń
  17. Z czym je podawać najlepiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej kotleciki smakują z pieczonymi ziemniaczkami lub frytkami. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. ja podaje w bulce z salata lodowa , ogorek, pomidor, jakies sosy taki ala hamburger :)

      Usuń
    3. Super pomysł hamburger jajeczny :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Świetne jako dodatek do wędzonej ryby. jeszcze sos tatarski i jest bajka;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Robię takie od lat może 20 i jedno co mogę jeszcze dodać to - połaczyć można np. z rzodkiewka pokrojona w kosteczkę lub migdałami lub orzechami, cebulą dymką wcześniej zblanszowaną. Wersji mam klika, bo to bardzo szybkie danie. Czyste ze szczypiorkiem podaję do gotowanych warzyw ze sosem beszamelowym lub z sem chrznowym. Obtaczam w bułce tartej, kaszce mannie, mace kukurydzinej. Nidgy nie dodaję przypraw innych jak pieprz i sól. Jeśli zrobię więcej kładę do brytwanki i do piekarnika na chwile...Jajka trę na dużych lub na małych oczkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Dziekuje za fajne pomysły, na tak proste kotleciki :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Witam ,a ja moje kotleciki robie z drobno pokrojona nac pietruszki i tylko i wylacznie przyprawy takie jak pieprz i sol :) sa super smaczne:)

    OdpowiedzUsuń

  21. Pyszne i latwe w wykonaniu najlepiej smakuja z sosem pieczarkowym 😋

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam Uwielbiam te kotleciki tylko ja dodaje podsmażoną cebulkę do tego szczypiorek i czasami czerwona Partykę pokrojona w kostkę wychodzą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Każda modyfikacja jest wskazana, z papryką muszą być prze smaczne :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  23. Super przepis ale co to jest zielona cebulka

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam Serdecznie ja dziś pierwszy raz zrobiłam te Twoje kotleciki z jajek są przepyszne ..już na gorąco żeśmy skonsumowali z meniem ..i jakie miłe zaskoczenie takie proste a takie pyszne no i już mam nowy sposób na wykorzystywanie swoich jaj których często gęsto miewam nadwyżki!!Pozdrawiam Cieplutko!!

    OdpowiedzUsuń
  25. A właśnie zastanawiałam się co dziś zrobić na obiad.Dzięki Pani już wiem :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. A jaki sos pasuje do tego najlepiej? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. My zjadamy bez sosu, ale myslę,że pieczarkowy byłby doskonały lub jak ktoś w komentarzach napisał wyżej koperkowy. Pozdrawiam i zycze smacznego :)

      Usuń
    2. A ja to widze z sosem chrzanowym najbardziej jak musze miec jakis sos,mysle ze bez sa najlepsze

      Usuń
  27. Witam.
    Super kulinarny blogg.
    Bardzo fajne i proste przepisy.
    Już widzę,że będę zaglądać tu bardzo często.

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny pomysł, muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. A jaka pasuje tu surówka, czy sałatka?

    OdpowiedzUsuń
  30. A jaka pasuje tu surówka, czy sałatka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas najbardziej lubimy z surówką z marchewki i jabłka. Zależy co kto lubi, surówka z kapusty pekińskiej tez będzie na miejscu :) jesli brak inspiracji zapraszam do zajrzenia na moim blogu w zakładkę " sałatki i surówki " Pozdrawiam :)

      Usuń
  31. Wow super przepis na pewno wypróbuje :*

    OdpowiedzUsuń
  32. u nas te kotleciki robi sie raz na jakis czas ale tylko jedno dziecko lubi a z doroslych nikt! nie wiem czemu ale nie czuc w nich jajek ale jakby byly z mąki! za kazdym razem moja mama robi i ten sam smak mączny a nie jajeczny a daje poltora jajka na osobe... nie wiem czemu... czasem sa bardziej twarde zbite.... i wogole nie smakuja mi... co robimy nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do moich kotlecików nie daję mąki, są bardzo jajeczne i smaczne. Nie wiem gdzie tkwi błąd w przygotowaniu kotlecików przez Twoja mamę. Może spróbuj zrobić ściśle w/g mojego przepisu i wtedy zobaczysz, czy będzie jakaś różnica i czy rodzince zasmakują. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Mam tak samo nie dodaje mąki jak pani powyżej tylko bułkę tarta... A często wychodzą takie jakby mączne.. I nigdy nie chcą się sklecić i trzeba dać więcej bułki niż tu podane....

      Usuń
  33. A jak ktoś nie ma termoobiegu w piekarniku to na ile czasu nastawić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kotleciki smazymy na patelni, nie potrzeba piekarnika i termoobiegu

      Usuń
  34. A czy można czymś zamienić bułkę tarta ? Żeby były bezglutenowe

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy mozna je później odgrzac w mikrofali

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam. Czy zamiast zielonej cebulki mogę dodać do kotletów zwykła np. surową drobno potarta lub lepiej taka podsmażona ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak najbardziej. Myśle, że podsmazona bedzie lepsza, ale prosze spróbować, kotleciki na pewno wyjda smaczne Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dobrze, dziękuje :-) Pozdrawiam :-)

      Usuń