poniedziałek, 18 maja 2015

Kurczak pieczony z ziemniakami z piekarnika. Szybkie danie 2w1.






Dzisiaj zapraszam na danie idealne dla osób zabieganych i zapracowanych. Moje ulubione. Czas przygotowania jest bardzo krótki... a potem to już " robi się samo ", nie trzeba zaglądać, obracać... można się zająć zupełnie czymś innym lub przygotować ulubiona surówkę. Polecam :)

Składniki
- 1 kurczak ( u mnie 1.70 kg. ) lub dowolne ulubione kawałki
- 1.5 kg ziemniaki
- sól, czosnek mielony,papryka mielona, domowa wegeta.
- majeranek
- olej

Wykonanie
Kurczaka kroję na mniejsze porcje, każdą z nich obsypuję przyprawami : najpierw czosnkiem, potem wegetą i papryką ( można użyć każdej  ulubionej przyprawy do kurczaka ). Odstawiam.
Ziemniaki obieram, dokładnie płukam, kroję w grubsze kawałki, osuszam papierowymi ręczniczkami. Przekładam do większego naczynia ( u mnie wysoki garnek ), polewam olejem, dodaje wszystkie przyprawy i dokładnie mieszam, najlepiej przy pomocy rąk :)
Następnie kawałki kurczaka układam na dużej blaszce, uprzednio wyłożonej papierem do pieczenia, do kurczaka dokładam ziemniaki... dużo i gęsto :) Piekę w 180 stopniach z termoobiegiem ok. 50-60 minut. Kiedy ziemniaki i mięso są chrupiące ale jeszcze soczyste, danie jest gotowe.
Podaję z ulubiona surówką :)
Smacznego :)
















43 komentarze:

  1. Bardzo lubimy tak pieczonego kurczaka, pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie szybkie dania są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam ten sam przepis z mlodymi malutkimi ziemniaczkami, ktorych nie obieram tylko porzadnie myje i tak w łupince w calosci ukladam na blaszce obok kurczaka. Pychota

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam ten sam przepis tylko z mlodymi malutkimi ziemniakami. Wystarczy je tylko porzadnie umyc i w calosci ulozyc obok kurczaka. Pychota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy mam młode polskie ziemniaczki, tez tak robię, ale jeszcze trzeba na nie troszkę poczekać :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Czy pieczemy pod przykryciem?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja znam taki sam, ale jeszcze z piórkami cebuli pod koniec i na koniec ser żółty...
    Bomba kaloryczna, ale przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja robiłam też tak kurczaka , jest pyszny ale nie wiem co zrobić aby ziemniaki nie były tak mocno w tłuszczu od kurczaka tylko fajnie chrupiące

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wychodzą ziemniaczki bardzo chrupiące, wystarczy tylko dokładnie oczyścić porcje kurczaka ze zbędnego tłuszczu i bardzo ważne jest aby to danie przygotować na dużej blaszce piekąc z termoobiegiem. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A czy mozna zrobic tak kurczaka,ale bez papieru?

      Usuń
    3. Tak, można tylko potem czeka nas drapanie i porządne czyszczenie blaszki, bo jednak mięsko i ziemniaczki mimo tłuszczu przywierają :) Na papierze jest po prostu łatwiej.. ściągam papier wyrzucam, a blachę myję woda z płynem do naczyń... bez szorowania.. Pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Można zrobić w rękawie

      Usuń
  8. Robię to danie od lat ale w rękawie. Nie daję żadnego tłuszczu (ponieważ kurczaki mają w sobie wystarczająco go dużo) ziemniaczki i kawałki kurczaka przyprawiam i sio w rękawie do piekarnika , Po 50 min danie jest gotowe, bardzo aromatyczne, lubię z chrupiącą skórką kurczaka to rozcinam rękaw i 5 min z góry opiekam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak robię jeszcze dodaję inne warzywa : kalarepkę , cebulę czosnek, marchew, pasternak i inne w zależności od sezonu. Pyszne jest.

      Usuń
  9. A jakie przyprawy dajesz do ziemniaków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Do ziemniaków również dodaję przyprawy wszystkie wymienione w przepisie tj. czosnek, papryka, wegeta i majeranek. Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Dzisiaj robiłam, wyszło pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sredniej wielkości ziemniaki kroję na ćwiartki

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja dodałam marchewkę pokrojoną w słupki do tego i wtedy kurczak ma lepszy smak.. dostaje trochę słodyczy od marchewki. A do tego pieczona marchewka jest super!

    Przepis świetny. Nie raz go powtórzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zgadzam się.... to jest przepis podstawowy... marchewka jak i wszystkie warzywa sa wspanialym dodatkiem juz nie wspomnę o czosnku w łupinkach :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Witam mam pytanko czy można zrobić te danie w prodizu bądź w piekarniku na sreberku pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nigdy nie robiłam w prodiżu, to trudno mi coś doradzić. W piekarniku na sreberku pewno wyjdzie równie dobrze, tylko trzeba uważać aby sreberko sie nie przykleiło do mięsa i ziemniaków, ale ogólnie jest ono zbędne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Pięknie wygląda to danie,super.A ja mam pytanie, jakie przyprawy dajemy do ziemniaków? czy takie same jak są w przepisie do kurczaka?

    Pozdrawiam :)
    Jola59

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      Do ziemniaków daję takie same jak do kurczaka plus majeranek. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Mam zamiar zrobić to danie w nabliższym czasie,wygląda smakowicie:)

      Pozdrawiam:)
      Jola59

      Usuń
    3. Witaj.Dzięki za szybkie danie.Obiadek w piekarniku, a my na godzinę na spacerek. Lubię to.Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Robiłam przedwczoraj ...danie przepyszne ! dziekuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Do ziemniaków wspaniale pasują drobno posiekane listki rozmarynu. Dzięki za świetny przepis, na samą myśl ślinianki pracują :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wygląda pięknie, jutro robię, ale dodam też cebulkę i trio warzywne na koniec

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja również robię podobnie, z przypraw dodaję dużo tymianku i nie żałuję ząbków czosnku w łupinkach

    OdpowiedzUsuń
  19. A czy filet z kurczaka też będzie pasował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na blogu mam też przepis z filetami,oto link : https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2016/04/piersi-z-kurczaka-pieczone-z.html Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Robię to samo tylko dokładam jeszcze warzywa , cebulę i czosnek .Piekę w rękawie 170 stopni 50 minut, . Czysto i dietetycznie.

      Usuń
  20. No dobra, wstawiłam do piekarnika, ale niestety nie mam termoobiegu!!?? Twoje wygląda smakowicie, moje przed wstawieniem do piecyka identycznie...hahaha. Pozdro, a blog super, stronka też...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się bez termoobiegu? Ja też nie mam i boje się, czy się uda.

      Usuń
  21. Jak się pięknie ziemniaczki zarumieniły!

    OdpowiedzUsuń
  22. Robię często, tylko, że przyprawiam majerankiem, pieprzem ziołowym i solą. Też jest pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialne jest takie jedno garnkowe, a w tym wypadku jedno brytfankowe danie :) Najcześciej pieke kurczaka na jednej brytfance a ziemniaki na drugiej. Jedno i drugie posypuję przyprawą do złotego kurczaka Knorr i wychodzi zawsze pysznie. Teraz spróbuję zrobić razem i ciekawa jestem jak to wyjdzie. Dzięki wielkie za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja posypuje wszystko przyprawa do gyrosa i zapiekam ☺

    OdpowiedzUsuń