wtorek, 17 listopada 2020

Zupa szpinakowo brokułowa

Nie mogłam się zdecydować czy ugotować zupę szpinakową, czy brokułową. Postanowiłam połączyć smaki i zrobiłam szpinakowo brokułową i nie żałuję. Oba warzywa bardzo lubię, a razem smakują wybornie. Zupa wyszła bardzo smaczna. Ja swoją podałam z drobnym makaronem, ale równie dobrze będzie smakować z ziemniakami czy drobna kaszą. Polecam :)

Składniki
- 1 mały brokuł
-  dwie garści świeżego szpinaku baby ( około 100-120 gram )
- 2 marchewki
- kawałek selera
- 2 litry bulionu ( u mnie drobiowy )
- 100 gram kremowego serka topionego ( można zastąpić śmietanką 30% )
- 0,5 łyżeczki majeranku
- sól, pieprz do smaku

Wykonanie
Marchewkę, seler kroję w słupki, brokuły dzielę na mniejsze różyczki, szpinak grubo siekam.
Do gotującego bulionu przekładam seler i marchewkę, chwilkę gotuję, następnie dodaję brokuły. Garnek przykrywam pokrywką, zmniejszam gaz i gotuję do miękkości warzyw. Kiedy warzywa są już miękkie odlewam trochę gorącej zupy do małego garnuszka, dodaję do niej pokrojony serek , belnduję i przelewam z powrotem do garnka z gotującą się zupą. Dodaję szpinak, chwilkę jeszcze gotuję. Zupę doprawiam roztartym majerankiem, solą i pieprzem.
Smacznego :)
 

 

16 komentarzy: