piątek, 16 maja 2014

Sałatka Królewska. Świetna na imprezy i przyjęcia.



Sałatka królewska, pod taką nazwą mam ja zapisaną w swoim zeszycie z przepisami :) I nazwa do niej doskonale pasuje bo jest wyśmienita. Pojawia się w mojej rodzinie prawie na każdej większej czy mniejszej imprezie i szybko znika ze stołu. Pracy nie ma z nią wiele, więc można ją także przygotować na co dzień na śniadanie, czy kolację.
Polecam spróbować :)

Składniki
- szynka najlepiej konserwowa w kawałku - 30 dkg.
- duży por ( tylko biała część)
- ananas z puszki - 4 plastry
- jajka ugotowane na twardo 2 szt.
- słoiczek selera konserwowego
- puszka kukurydzy (mniejsza)
- majonez
- sól, pieprz

Wykonanie
Por kroję w cieniutkie półplasterki, wkładam do małej miseczki i zasypuję dwoma szczyptami soli,aby puścił sok, zmiękł i stracił goryczkę.
Szynkę, jajka i ananasa kroję w kosteczkę, seler w drobniejsze paseczki, dodaję odsączoną kukurydzę i odciśniętego pora. Przyprawiam delikatnie solą i pieprzem. Dodaję 3-4 łyżki majonezu, mieszam i wstawiam na ok. godzinkę do lodówki aby składniki się "przegryzły ".Gotowe.
Smacznego :)


57 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jest naprawdę smaczna, polecam spróbować. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Ja dodaje jeszcze seler marynowany. Polecam u nas jest " żelazną" salatkaą na wszystkich imprezach ☺

      Usuń
    3. Sałatka pyszna robię taką samą tylko majonez mieszam z sokiem ananasowym 😊

      Usuń
  2. Pycha!!! To moja ulubiona! Robię często taką sama, jedynym dodatkowym składnikiem jest drobno pokrojona szara reneta :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Fajny pomysł z tym jabłuszkiem, następnym razem spróbuję. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Uwielbiam, zamiast szynki daję wedzonego kurczaka

      Usuń
  3. Wspaniała odsłona prostej sałatki.
    Zapraszam do siebie oraz obserwuję twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dopiero od niedawna prowadzę bloga i każdy komentarz jest dla mnie cenny i mobilizuje mnie do dalszego działania :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Bardzo często ja robię ostatnio w środę tylko ze bez ananasa ananasa zjadłam solo

      Usuń
    3. Bardzo często ja robię ostatnio w środę tylko ze bez ananasa ananasa zjadłam solo

      Usuń
  4. Ta sałatka jest rewelacyjna. Może być zrobiona na imprezę ale również można ją zrobić na święta. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na ile osób jest ta sałatka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ciężko powiedzieć, wychodzi jej dość spora miska, myślę, że dla 6-8 osób spokojnie wystarcza, wszystko jest zależne od tego czy podajemy tylko jedna sałatkę czy więcej. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Mam bardzo podobny przepis,a że moja rodzinka nie przepada za ananasem,więc zastąpiłam go trzema ogórkami konserwowymi,oraz dodatkowo pokrojoną w kostkę i podsmażoną w ulubionej przyprawie małą pierś z kurczaka...natomiast zamiast majonezu zrobiłam taki oto sosik:
    połowa małego opakowania jogurtu naturalnego,
    dwie łyżki majonezu,
    łyżka musztardy....
    Rewelka! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Brzmi bardzo smacznie, ale to już zupełnie inna sałatka :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. oj, to robię na dniach, akurat będzie jak znalazł :D

    OdpowiedzUsuń
  8. też bardzo ją lubie. Robie podobnie, ale pora przelewam wrzątkiem , jest lżej strawny:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dodaje odrobinę starego żółtego sera pycha

    OdpowiedzUsuń
  10. Wlasnie robię sałatkę . Na sobotni wieczór. Mam nadzieje ze będzie smakowala. Bo wygląda pysznie .

    OdpowiedzUsuń
  11. ja jeszcze dodaje ser żółty w kosteczke pokrojony

    OdpowiedzUsuń
  12. ja robie z dodatkiem zółtego sera,kroję go w drobną kosteczkę :) pyszna

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe połączenie składników. Seler konserwowy wzmocni smak sałatki. Super.

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglada pysznie napewno sprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Od dawna gosci na moim stole a jeszcze ja wiele razy "sprzedalam",i przez innych tez sprzedana, pyszna,szybka,inna,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ja bardzo lubimy :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Można ją zrobić warstwowo.pięknie się prezentuje,mokre składniki na spód.Czyli kukurydza,seler,ananas,potem jajko,szunka,warstwa majonezu,ja posypuję majonez porem,pycha!!!

      Usuń
  16. Bardzo pyszna sałatka zawsze wita na moim stole przy każdej imprezie

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepyszna i syta sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpisalam przepis na =Krolewska salatke=jutro ja przygotuje na urodzinowa impreze -czuje ze bedzie pyszna -dziekuje pieknie i zycze dalszych sukcesow ..

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiamy sałatki wypróbuje wszystkie przepisy,mam też swój własny przepis na "królową imprez" nikt jej się nie operze ani na święta ani na imprezach domowych.

    OdpowiedzUsuń
  20. straty żółty ser jeszcze i nie daję pora

    OdpowiedzUsuń
  21. u mnie króluje pod nazwą sałatka bez przypraw :)

    OdpowiedzUsuń
  22. u nas króluje jako sałatka bez przypraw :)

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie też bez przypraw :)

    OdpowiedzUsuń
  24. sałatka zrobiona, jest pyszna, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. To jest sałatka, która uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. to już przeższłość

    OdpowiedzUsuń
  27. Jadlam smaczne polecm warto zrobic i sprobwac!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja dodaję ser żółty pokrojony w kosteczkę. Podkreśla smak.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja robię z wędzonym kurvzakiem i podaje na czosnkowej grzance...pycha 😊

    OdpowiedzUsuń