czwartek, 5 listopada 2020

Makaron z boczkiem i twarogiem


 Makaron z boczkiem i twarogiem to błyskawiczne danie doskonałe na szybki obiad lub kolację. Większości z was pewnie to danie kojarzy się z dzieciństwa. U mnie w domu nie podawało się w taki sposób makaronu, więc jest to dla mnie nowość. Skuszona postami na grupach kulinarnych postanowiłam sprawdzić jak to smakuje. Bo nie ukrywam boczek wędzony, ser biały i makaron jakoś nie szedł mi w parze. I dobrze, że się odważyłam, bo tak przygotowany makaron jest po prostu pyszny. Polecam każdemu, zwłaszcza tym co jeszcze nie próbowali. U mnie na stałe wchodzi do menu :)

Składniki ( dla 3 osób )
- 180 - 200 gram makaronu ( u mnie świderki )
- 200 gram boczku wędzonego parzonego
- 250 gram sera białego ( twarogu z kostki )
- sól, pieprz do smaku
- zielona cebulka ( opcjonalnie )
 
Wykonanie
Makaron gotuję w osolonej wodzie w/g przepisu na opakowaniu. Odcedzam. Boczek kroję w kostkę, smażę na suchej patelni do wytopienia tłuszczu. Usmażony boczek przekładam do makaronu, dodaję pokruszony twaróg, całość chwilkę podgrzewam na wolnym ogniu, doprawiam do smaku solą i pieprzem, mieszam i gotowe. Podaję na ciepło, posypuję poszatkowaną zieloną cebulką.
Smacznego :)



20 komentarzy:

  1. U mnie się jadło makaron z serem i cebulką, bez boczku i też było pyszne :) Muszę sobie kiedyś zrobić i przypomnieć te smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja boczek muszę mieć mocno przypalony :DD

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam twarog wedzony , mega 🤩

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam twaróg wędzony, następnym razem dodam.

      Usuń
  4. Niestety przepis nie dla mnie . Ale fajne poznać coś nowego .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ja też myślałam, że to nie dla mnie.

      Usuń
  5. Fajne danie, gdy brakuje czasu na dłuższe gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamiast makaronu trafiały się też żelazne kluski. Reszta jak w przepisie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z boczkiem jadłam, ale z dodatkiem sera nie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ten ser tu robi robotę 😋
      Polecam spróbować

      Usuń
  8. O, to by się u nas sprawdziło świetnie - córka by zjadła makaron, mąż - boczek a ja - twarożek :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. nie próbowałam takiego połączenia

    OdpowiedzUsuń