piątek, 23 kwietnia 2021

Szarlotka z rosą


 Klasyczna szarlotka. Najlepsza na świecie. Bardzo prosta w wykonaniu, nawet dla początkujących. Wilgotna, wprost rozpływająca się w ustach. Na kruchym cieście, z musem jabłkowym, lekką bezą i cudowną rosą. Doskonała o każdej porze dnia i na wszelkie okazje i bez. Polecam :)

Składniki ( na blachę 25x30 cm )
Ciasto
- 10 czubatych łyżek mąki pszennej
- 250g masła lub margaryny
- 1 mały cukier waniliowy z prawdziwą wanilią
- 2 łyżki cukru
- 4 żółtka
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Beza 
- 3/4 szklanki cukru
- 4 białka
Mus
lub
- 1 kg jabłek  
- cukier, cukier waniliowy do smaku

Wykonanie
Do przesianej mąki z proszkiem do pieczenia dodaję posiekane masło, oba cukry i żółtka, zagniatam ciasto. Formuję kulkę i wstawiam do lodówki na ok 30 minut. Blachę wykładam papierem do pieczenia. Na papier równomiernie rozkładam ciasto, nakłuwam je widelcem. Blaszkę z ciastem wkładam do nagrzanego piekarnika i piekę w 150 stopniach z termoobiegiem ok. 15 minut. 
Mus : Jabłka obieram, ścieram na tarce o dużych oczkach, lub kroję w plasterki. Przesmażam na głębokiej patelni z odrobiną wody, w razie potrzeby dosładzam do smaku. 
Przesmażone jabłka, lub gotowy, domowy mus jabłkowy , wykładam od razu na upieczone ciasto.
Beza: białka ubijam z cukrem na sztywną pianę. Pianę rozkładam równomiernie na mus jabłkowy
Ciasto przekładam do nagrzanego piekarnika i piekę w temperaturze 150 stopni z termoobiegiem przez 10 minut, po tym czasie zmniejszam temperaturę do 120 stopni z termoobiegiem i piekę kolejne 10-15 minut do zrumienienia bezy.
Po pieczeniu ciasto zostawiam na chwilę w piekarniku, potem stopniowo go otwieram. Przestudzone ciasto przechowuję w chłodnym miejscu. 
Smacznego :)



 

25 komentarzy:

  1. Mam słabość do szarlotek, Twoja wygląda tak że ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio podjęłam próbę zrobienia tego sernika, ale nie do końca wyszedł, spróbuję z Twojego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nadal nie wiem, co to jest ta rosa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rosa to te kropelki na bezie, jak Rosa na porannej trawie 🙂

      Usuń
    2. To te kropelki które powstają na bezie ;)

      Usuń
  4. Ta rosa wygląda jak bursztyn! Szarlotka bardzo efektownie się prezentuje, piękniej niż "królewska", którą robię najczęściej... Bezy są u mnie w domu lubiane, więc pewnie zmierzę się z tym przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym taką szarlotkę. Wygląda bardzo apetycznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. narobiłaś mi ochoty na szarlotkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie robiłam szarlotki. Wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba jutro poczynięwygląda obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam szarlotki, a taka z rosą to genialny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. aż mi ślinianki zaczęły intensywniej pracować :D lubię szarlotki. A moja mama robi sernik z taką rosą i uwielbiam go po stokroć <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio chodzi za mną szarlotka, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto o wilgotnym smaku, rozpływa mi się w ustach to ciasto, które często towarzyszy mi przy piciu kawy. Dziękujemy za udostępnienie przepisu, abyśmy mogli go przygotować. Pozdrowienia z Indonezji

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne ciasto! Ja niestety nie bardzo mam rękę do szarlotki ...

    OdpowiedzUsuń