piątek, 14 sierpnia 2020

Ogórki krokodylki z chili i czosnkiem na zimę. Domowe przetwory.


Domowych przetworów ciąg dalszy. Dziś zapraszam ogórki z chili i czosnkiem. Krokodylki. Mocno pikantne, doskonałe jako zakąska, lub zagryzka na zakrapianej imprezie. U mnie sprawdzają się i do grilla i do obiadu. Przygotowuje się je bardzo prosto i szybko. Jeśli tylko lubicie takie smaki to zachęcam do przygotowania. W zimie jak znalazł :)

Składniki ( na 4 słoiki o poj. 400 ml )
- 1 i 1/2 kg ogórków gruntowych
- 1 główka czosnku
- 1 i 1/2 łyżki soli kamiennej
- 1 łyżeczka mielonej papryczki chili
- Zalewa
- 1 i 1/2 szklanki cukru
- 1 szklanka octu
- 4 łyżki oleju

Wykonanie
 Ogórki kroję wzdłuż na ćwiartki lub ósemki, przekładam do miski, dodaję do nich pokrojony w cienkie plasterki czosnek, sól i chili. Całość dokładnie mieszam. Miskę przykrywam czystą ściereczką i odstawiam na około 2 godziny. Po tym czasie ogórki układam ciasno we wcześniej wymytych i wyprażonych słoikach. Przygotowuję zalewę. Cukier z octem i olejem doprowadzam do wrzenia. Gorącą zalewą zalewam ogórki w słojach. Słoiki zakręcam i odstawiam na około 12 godzin. Po tym czasie pasteryzuję 10 minut.
Smacznego :)





Poniżej podam jeszcze kilka moich sposobów na przetwory z ogórków :

Ogórki z czosnkiem. Smaczna zimowa sałatka w słoikach. Domowe przetwory.

Ogórki konserwowe z papryką na zimę. Domowe przetwory.

Ogórki kiszone na zimę, małosolne na już. Domowe przetwory.

Ogórki w zalewie gyros na zimę. Domowe przetwory.

Ogórki kanapkowe z kurkumą na zimę. Domowe przetwory. 

Ogórki po królewsku z miodem na zimę. Domowe przetwory.



12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja dopiero od niedawna, kiedyś gustowałam tylko w łagodnych smakach :)

      Usuń
  2. Nie robiłam jeszcze takich i mnie zainspirowałaś :-) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Cię zainspirowałam. A ogóreczki polecam, mój przepis jest tylko na 4 słoiki, warto spróbować :)

      Usuń
  3. Chili dla mnie trochę za ostre, ale dla mojego męża chętnie je przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też głównie z myślą o moim je przygotowywałam, ale teraz sama wyjadam :)

      Usuń
    2. Możesz zmniejszyć ilość chilli. Lekki posmak pikanterii w tych ogórkach to jest właśnie to! Połączenie kwaśnego ze słodkim, ostrym i czosnkiem. Pyszne są! Na imprezę idealne, choć ja zjadam je do wszystkiego :)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie ogórki z chili :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój mąż uwielbiam wszystko co z chili :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Po wyjęciu na talerzyk są pomarszczone i mają zieloną krokodylą skórkę :)

      Usuń
  7. Uwielbiam wszelkie przetwory z ogórków :)

    OdpowiedzUsuń