piątek, 31 lipca 2020

Ogórki w zalewie gyros na zimę. Domowe przetwory.


Ogórki w zalewie gyros. W sezonie ogórkowym bardzo popularne na blogach i w grupach kulinarnych. Jako, że ja nigdy ich nie jadłam postanowiłam w tym roku spróbować. Na próbę zrobiłam z jednego kilograma ogórków. Odczekałam tydzień i przystąpiłam do degustacji. Powiem, że są całkiem dobre, lepsze niż się spodziewałam, więc będą powtórki. Jeśli jeszcze ich nie znacie zachęcam do przygotowania i oceny.

Składniki ( wyszły mi trzy słoiczki o poj. 600 ml plus jeden o poj 250 ml )
- 1 kg ogórków gruntowych
- 1 duża marchewka
- 1 duża cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1 łyżka soli kamiennej niejodowanej
- 1 pełna szklanka cukru
- 0.5 szklanki octu 10%
- 1/4 szklanki oleju
- 15 g przyprawy gyros

Wykonanie
Ogórki kroję w grubsze plastry, przekładam do miski, dodaję sól i mieszam. Marchewkę i czosnek kroję w drobniutkie plasterki, cebulę siekam i przekładam do ogórków. Następnie do warzyw dodaję cukier, ocet, olej i przyprawę gyros. Całość dokładnie mieszam. Miskę przykrywam czystą ściereczką i odstawiam na około 6 godzin. W międzyczasie warzywa z zalewą kilka razy mieszam.
Po tym czasie ogórki wraz z zalewą przekładam do czystych, wyprażonych słoików. Słoiki dokładnie zakręcam. Pasteryzuję 15 minut.
Smacznego :)




Poniżej podam jeszcze kilka moich sposobów na przetwory z ogórków ( wystarczy kliknąć w link, a ukaże się przepis ) :

http://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2014/08/ogorki-z-czosnkiem-smaczna-zimowa.html

http://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2014/08/ogorki-konserwowe-z-papryka-na-zime.html

http://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2014/08/ogorki-kiszone-na-zime-maosolne-na-juz.html

https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2020/08/ogorki-kanapkowe-z-kurkuma-na-zime.html


11 komentarzy:

  1. Wiele osób lubi :)

    Napisałam i nic? Odpisałam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam jeszcze takich ogórków w gyrosie, na pewno są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę je robić, ale na teraz żeby zobaczyć jak smakują

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobiłam z 1 kg na próbę i zasmakowały :) Polecam, prosze podzielić się opinią :)

      Usuń
  4. Bardzo dobre, robimy już drugi raz. Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogórki z tego przepisu są mega pyszne😋😋😋. Zrobiłam najpierw jedną porcję i tak posmakowały, że finalnie dorobiłam jeszcze 5 porcji 😁😁😁

    OdpowiedzUsuń