poniedziałek, 31 maja 2021

Sernik na zimno z truskawkami i galaretką

 Dziś chciałam Was zaprosić na pyszny serniczek na zimno z truskawkami i galaretką. Ja swój przygotowałam na Dzień Matki dla mojej mamy. Ale jutro wypada Dzień Dziecka, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby taki serniczek przygotować dla naszych milusińskich. Lekki, puszysty, z dużą ilością truskawek ucieszy każdego łasucha. Bardzo prosty w wykonaniu. Polecam :)

Składniki ( na tortownicę 23 cm )
- 250 ml śmietanki 30%
- 500g serka homogenizowanego ( ja połowę waniliowego i połowę naturalnego )
- 2-3 łyżki cukru pudru
- 3 łyżeczki żelatyny
- 1/2 szklanki wrzątku
- ok. 15 sztuk okrągłych biszkoptów 
- 500g truskawek
- 1 galaretka truskawkowa
- 350 ml wrzątku

Wykonanie
 Truskawki płuczę, osuszam i kroję na połówki. Spód tortownicy wykładam papierem do pieczenia, na papierze układam biszkopty. Boki tortownicy wykładam połówkami truskawek. Żelatynę rozpuszczam w pół szklanki wrzątku, studzę. Galaretkę rozpuszczam w 350 ml wrzątku, odstawiam do ostudzenia. Zimną śmietankę ubijam na sztywno z cukrem pudrem. Do ubitej dodaję partiami serek homogenizowany i mieszam łyżką do połączenia. Łyżkę masy serowej mieszam z ostudzoną żelatyną, wlewam do masy i krótko całość mieszam łyżką. Gotową masę przelewam powoli na biszkopty, wierzch wyrównuję i wkładam na ok. godzinę do lodówki. Następnie na masę układam owoce i zalewam lekko tężejącą truskawkową galaretką. Sernik znów wkładam do lodówki do całkowitego stężenia galaretki. 
Smacznego :)

Po więcej przepisów, zapraszam do mojej zakładki  CIASTA i CIASTECZKA klik


17 komentarzy:

  1. To jedyne ciasto,które moim rodzicom zawsze wychodziło. Dlatego kojarzy mi się ze świętami, bo wtedy było zawsze obowiązkowo. A potem doszły jeszcze imieniny, urodziny i inne rocznice.
    Jadłem tego bardzo często.
    U mnie różnie z podkładem. Czasami biszkopty a czasami lekkie iasto kupowany w markecie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój ulubiony letni sernik :) Pierwsze ciasto jakie sama zrobiłam, więc sentyment podwójny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki na zimno zwłaszcza latem ❤

    OdpowiedzUsuń
  4. do kawki w letnie upały najlepsze danie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko, jak ja dawno nie robiłam takiego sernika! Muszę to koniecznie nadrobić, zwłaszcza teraz z truskawkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow, wygląda mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem fanka serników ale ten wyglada cudownie wiec pewne bym się na niego łakomie rzuciła

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny podarunek na dzień Mamy. I piękny i smaczny serniczek. Truskawki i galaretka to gwarancja smaku 😄

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezentuje się przepysznie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wygląda ten sernik 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie ciasto to dla mnie wspomnienie lata :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam serniki na zimno :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Smak lata! Moje ulubione ciasto z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię serniki na zimno! Często robię je latem 😍

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjne ciasto! Serniki na zimno są obowiązkowe latem :)

    OdpowiedzUsuń