piątek, 22 sierpnia 2014

Ogórki z czosnkiem. Smaczna zimowa sałatka w słoikach. Domowe przetwory.






Bardzo smaczne, aromatyczne czosnkowe ogórki, w zimie jak znalazł, świetny dodatek do obiadu, hot-dogów, czy hamburgerów zamkniętych w bułce.. tak pyszne,że można zajadać same :)
Sałatkę przygotowuje się bardzo szybko a przechowywać można bardzo długo. Proponuję od razu zrobić z podwójnej porcji, bo naprawdę szybko znika :)
Przepis dostałam parę lat temu od koleżanki i na stałe zagościł w mojej kuchni :) Polecam :)

Składniki ( na około 10 półlitrowych słoików )
- ogórki gruntowe 4 kg
- czosnek 6 ząbków
- 2/3 szklanki* octu 10%
- 1 szklanka oleju
- 1 szklanka cukru
- 3 łyżki soli
* szklanka 200 ml

Wykonanie
Obrane ze skóry ogórki szatkuje jak na mizerię, przekładam do miski,dodaje przeciśnięty przez praske czosnek i pozostałe składniki. Dokładnie mieszam.Odstawiam na 2 godziny. Po tym czasie znów mieszam i przekładam do słojów wraz z wytworzonym sokiem ( zalewą )
Pasteryzuję 10-15 minut.
Smacznego :)



8 komentarzy:

  1. świetny post :)

    Pozdrawiam

    ____________

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie przygotowałam kilka słoików, ale mnie z 4 kg ogórków wyszło mniej, bo jakieś 4x700 ml, 1x600 ml i 1 słoik ze średniego dżemu. Już przy przekładaniu sałatki do szkła ciekła mi ślinka :) Dzięki za super przepis :)

      Usuń
    2. Witam :) Cieszę się,że smakuje, ja zawsze podczas robienia tej sałatki wyjadam z garnka :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. szklanka 200 ml czego na końcu przepisu i po dodaniu soli wody nie odlewamy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest określenie miary szklanki a nie jakiegoś składnika.

      Usuń