piątek, 15 sierpnia 2014

Cukinia faszerowana szynką, pieczarkami i serem. Zapiekana w piekarniku Pyszna i prosta.






Jak tylko zobaczyłam ją w sklepie, wiedziałam, że musi być moja :) Okrągła, dorodna, świeżutka.
W ogródku mam aż nadmiar cukini, ale wszystkie są tradycyjne, podłużne, a ta okragła jak mała zielona dyńka :) No i kupiłam i nie żałuję. Nadziałam ją bardzo prostym farszem jak do zapiekanki, czyli szynka, pieczarki i ser. Wyszło bardzo smaczne i szybkie danie. POLECAM :)

Składniki ( porcja dla 3 osób)
- okrągła cukinia 3 szt. ( z braku okrągłej może być też zwykła podłużna )
- dobra najlepiej lekko podwędzana szynka 20-25 dkg
- pieczarki 30-35 dkg.
- mała cebulka 1 szt
- ser żółty 25-30 dkg.
- sól, papryka czerwona mielona,
- zielona pietruszka lub koperek ( może być suszona )

Wykonanie

Cukinię przekrawam na połówki, delikatnie solę od wewnątrz i odstawiam aż puści soki. Pokrojoną w drobna kostkę cebule i pieczarki smażę na niewielkiej ilości oleju do odparowania wody. Studzę.
Cukinie osuszam papierowymi ręczniczkami z nadmiaru soku, na dno cukiniowych miseczek układam kolejno szynkę pokrojoną w drobną kosteczkę, pieczarki z cebulką i starty na grubych oczkach tarki ser żółty. Całość posypuję mieloną czerwoną papryką.
Cukinie wkładam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piekę w nagrzanym piekarniku ( z termoobiegiem ) 180 stopni 25-30 minut. Podaje na ciepło posypaną zieloną pietruszką i koperkiem  Smacznego :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz