wtorek, 21 lipca 2020

Błyskawiczne muffinki z jagodą kamczacką.


Dzisiejszy wpis miał być opublikowany na blogu ponad dwa tygodnie temu, kiedy jeszcze moje krzaczki z jagodą kamczacką uginały się od owoców.  Ale pech chciał, że mój komputer, a dokładniej dysk twardy odmówił posłuszeństwa. Próbowałam go reanimować przy pomocy dwóch fachowców, ale niestety okazało się, że nic się już nie da zrobić. Nie muszę chyba pisać jaka to dla mnie wielka strata. W jednej chwili zniknęło ponad pół roku mojego sfotografowanego życia. Parę dni przed awarią zrzuciłam z aparatu i telefonu wszystkie zdjęcia rodzinne i pamiątkowe właśnie na ten dysk. Pomijam już cała pracę jaką włożyłam w sesje zdjęciowe nowych potraw, których już pewno nie odtworzę. Pech tak chciał, bo nazajutrz miałam wszystko przerzucić na dyski przenośne i skatalogować. Zdjęcie muffinek się uchowało, bo przez przypadek zamieniłam kartę w aparacie i nie zdążyłam go zrzucić na ferelny dysk.
Także zapraszam was moi drodzy dziś na przepis na błyskawiczne, bardzo łatwe w przygotowaniu a co najważniejsze smaczne muffinki z jagodą kamczacką.

Składniki ( na 12 sztuk )
- 2 szkl. mąki pszennej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki cukru waniliowego
- 0,5 szklanki cukru
- 1 jajko
- 1 szklanka mleka
- 0,5 szklanki oleju
- jagody kamczackie lub inne drobne owoce

Wykonanie
Wszystkie składniki razem ( bez dzielenia na suche i mokre ) wymieszałam mikserem na wysokich obrotach. Do ciasta dodałam jagody i zamieszałam delikatnie łyżką. Formę na muffinki wyłożyłam papilotkami i nałozyłam ciasto do 2/3 wysokości.
Muffinki piekłam 25 minut w nagrzanym piekarniku ( góra/dół) w 170 stopniach.
Smacznego :)


Smacznego :)






Poniżej jeszcze dla chętnych podaję moje przepisy z wykorzystaniem jagód kamczackich
( wystarczy kliknąć w linku i ukaże się przepis ) zapraszam :

https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2014/05/rabarbar-jagoda-kamczacka-szybki.html

https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2014/05/koktajl-z-jagody-kamczackiej-i-banana.html



16 komentarzy:

  1. Jeszcze nie próbowałam takich jagód, pyszne muffinki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne, muszę w końcu zrobić takie muffinki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie muffinki;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super muffinki, w tym roku pierwszy raz próbowałam jagody kamczackiej, ma fajny kwaskowy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ apetycznie wyglądają szkoda, że przez monitor nie można jednej wyciągnąć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie śliczne :)

    PS Kochana masz książki Jadłonomi albo Bento?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko tą jedną https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2019/09/lunchbox-na-kazdy-dzien-nowe-przepisy.html

      Usuń