piątek, 27 stycznia 2017

Babka na majonezie. Szybka babka dwukolorowa z majonezem.


Babka na majonezie, super miękka i wilgotna, w smaku po prostu pyszna. Bardzo łatwa i niedroga, wykonana praktycznie ze składników, które każdy ma w swojej kuchni. Polecam :)

Składniki ( na kaksówkę 25x11 cm )
- 4 jajka
- 3/4 szklanki cukru *
- cukier waniliowy
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- 3 łyżki mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki kakao
- 3 łyżki majonezu ( u mnie majonez kremowy Folwark )
* szklanka o poj. 250 ml
Dodatkowo
- tłuszcz i bułka tarta do wysmarowania foremki

Wykonanie
Jajka miksuję z cukrami na puszystą masę. Do masy, dalej miksując, stopniowo dodaję obie mąki z proszkiem do pieczenia. Na końcu dodaję majonez, wszystko dokładnie miksuję. 2/3 ciasta przelewam do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy. Do pozostałej części ciasta dodaję kakao, miksuję i wylewam na jasne ciasto.
Ciasto wkładam do nagrzanego piekarnika i piekę 40-45 minut w temperaturze 160 stopni z termoobiegiem.
Smacznego :)




11 komentarzy:

  1. Pyszna babka.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam babki z majonezem, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. super babka, zrobiłam dzisiaj i jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super dziś zrobiłam, na niedzielę do kawki będzie idealna. Dziękuję bardzo

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakaś rada jeśli nie mam maki ziemniaczanej🙂?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąkę ziemniaczana można zastąpić np. budyniem, lub mąką kukurydzianą, ale jej nigdy nie używałam do babki.

      Usuń
  6. A czym zastąpić majonez ? Czy np olejem? Nie mam w domu majonezu a chciałabym zrobić tą babkę

    OdpowiedzUsuń