sobota, 10 października 2020

Sałatka z pora z kabanosem


Sałatki z porami to moje ulubione sałatki. Robię je stosunkowo często, tylko zmieniam dodatki. Dzisiejsza powstała przez przypadek. W lodówce błąkały się zapomniane kabanosy i chciałam je smacznie wykorzystać. Udało się, sałatka wyszła bardzo smaczna, a przy tym pożywna. Doskonała nie tylko na śniadanie czy kolację, ale także jako posiłek do pracy. Polecam :)

Składniki
- 1 większy por ( wykorzystuję białą część )
- 2 jajka ugotowane na twardo
- 6 plasterków sera żółtego
- 2 ogórki kiszone
- 2 kabanosy
- 1 - 2 łyżki majonezu
- sól, pieprz do smaku

Wykonanie
Pora kroję w cienkie półplasterki przekładam do małej miseczki lekko solę, mieszam i odstawiam aby zmiękł, puścił sok i stracił goryczkę. Jajka i ogórki kiszone kroję w kosteczkę, ser żółty w paseczki, kabanosy w cienkie krążki. Dodaję odciśniętego pora, majonez, sól i pieprz. Całość mieszam dokładnie i odstawiam do lodówki na około pół godziny.
Smacznego :)



23 komentarze:

  1. Sałatka prezentuje się bardzo apetycznie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, jak prosta i zapewne smaczna, zapisuje sobie

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mi smaku zrobiłas na sałatkę; pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa sałatka i ciekawe połączenia

    OdpowiedzUsuń
  5. nie jestem miłośniczką takich sałatek, ale na imprezę się sprawdzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe składniki, raczej nie dla mnie, ale mój mąż na pewno by zjadł z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj przeczytałam ten przepis bardzo ciekawa sałatka i spróbuję ja jeszcze dzisiaj zrobic��

    OdpowiedzUsuń