czwartek, 25 stycznia 2018

Sernik waniliowy na herbatnikach. Lekki i delikatny.


Zapraszam na delikatny i bardzo lekki serniczek waniliowy na herbatnikach. Bardzo łatwy i szybki w wykonaniu a przy tym bardzo smaczny. Polecam :)

Składniki * na blachę 35x25cm *
- 1 kg białego sera mielonego
- 5 jajek
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 1/2 szklanki oleju
- 1/2 szklanki mleka
- 1 opakowanie budyniu waniliowego z cukrem
- 1 łyzka mąki ziemniaczanej
- kilka kropli aromatu waniliowego

* szklanka 250 ml

Dodatkowo
- Masło do wysmarowania blaszki i papier do pieczenia 
- paczka herbatników

Wykonanie
Żółtka oddzielam od białek, do żółtek dodaję cukier i ubijam do puszystości. Następnie dodaję ser i cały czas miksując dodaje budyń, mąkę ziemniaczaną olej, mleko i aromat, na koniec dodaję ubitą pianę z białek i całość delikatnie mieszam.
Blachę smaruję masłem i wykładam papierem do pieczenia. Na  papier układam warstwę herbatników, na herbatniki wykładam równomiernie masę serową.
Blaszkę z sernikiem wkładam do nagrzanego piekarnika i piekę w 180 stopniach ok.1 godzinę. Upieczony sernik zostawiam w piekarniku do ostudzenia.
Smacznego :)





11 komentarzy:

  1. przepysznie wygląda ten serniczek

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sernik, muszę wypróbować twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy można użyć serka z wiaderka?

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekę podobny tylko zamiast oleju dodaje rozpuszczone masło, bardzo smaczny

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik znakomity. Ja zrobiłam z serem ricotta włoskim bo polskiego nie mam i tez wyszedł delikatny i pyszny! Polecam absolutnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam gotować, do ciast jednak nie mam ręki, jednak z tego przepisu sernik wyszedł mi idealnie. Polceam wszytskim!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super przepis na sernik. Zrobię na Wielkanoc.

    OdpowiedzUsuń