środa, 1 lutego 2017

Pałki z kurczaka panierowane, soczyste i chrupiące, z piekarnika.



Soczyste i chrupiące, a do tego szybkie w  przygotowaniu, bo pieczone w piekarniku. Czego chcieć więcej? No może tylko do kolekcji pieczonych ziemniaczków i ulubionej surówki :) Polecam.

Składniki
- 8 pałek z kurczaka
- 2 jajka
- pól szklanki mleka
- domowa wegeta lub inna ulubiona przyprawa do kurczaka
- czosnek mielony
- papryka mielona
- bułka tarta

Wykonanie
W misce mieszam ( bełtam ) jajka z mlekiem i przyprawami, do mieszaniny zanurzam kawałki kurczaka  i odstawiam w chłodne miejsce ( do lodówki ) na co najmniej pół godziny. Po tym czasie zamarynowane pałki przekładam do bułki tartej, dokładnie panieruję w niej, nadmiar strzepuję. Opanierowane kawałki mięsa przekładam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, wkładam do nagrzanego piekarnika i piekę w 180 stopniach z termoobiegiem około 50 minut.
Smacznego :)




9 komentarzy:

  1. Rewelacja.....zrobiłam i wyszły przepyszne!!!!!


    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wstawiłam do piekarnika, ciekawe co mi wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 180*/50 min - czy to nie będzie skwarek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kurczak jest surowy, będzie taki jak na zdjęciu. A to chyba nie skwarek?

      Usuń
    2. ile mniej więcej tych przypraw 🙂

      Usuń
  4. Jeśli nie mam termoobiegu na ile stopni mam wstawić kurczaki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Na ile stopni mam wstawić kurczaka jeśli nie mam termoobiegu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałabym o 10 więcej czyli 190 stopni, góra 200. Czas pieczenia też sie może nieco wydłużyć. Trzeba sprawdzać

      Usuń