poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Piersi z kurczaka pieczone z ziemniakami i papryką. Szybkie danie 2w1 z piekarnika.


Dziś zapraszam na bardzo szybkie, bardzo smaczne danie obiadowe. Piersi z kurczaka pieczone  z ziemniakami i papryką. Polecam :)

Składniki
- 3 filety z piersi z kurczaka
- 1-1,5 kg ziemniaków
- 2 mniejsze kolorowe papryki
- sól, domowa wegeta, czosnek mielony, papryka czerwona mielona, majeranek,
- 3-4 łyżki oleju

Wykonanie
Ziemniaki obieram, dokładnie myję, osuszam papierowym ręczniczkiem i kroję w plasterki, przekładam do większego naczynia. Do ziemniaków dodaję pokrojone w paseczki papryki, 3-4 łyżki oleju i wszystkie przyprawy. Całość dokładnie mieszam ( najlepiej przy pomocy rąk ). Odstawiam na chwilkę.W między czasie piersi z kurczaka oczyszczam ze zbędnych błonek czy żyłek, każdą z nich kroję wzdłuż na pół tak aby powstały dwa płaty. Ziemniaki z papryką wyjmuję z naczynia, przekładam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, równomiernie rozkładam na całej jej powierzchni. Na dnie naczynia w którym mieszałam ziemniaki z papryką została marynata z oleju i przypraw, przekładam do niej pokrojone mięso i dokładnie każdy kawałek w niej obtaczam. Tak przygotowane piersi układam na blaszce pomiędzy ziemniakami i papryką. Całość wkładam do nagrzanego piekarnika i piekę 40-45 minut w 170 stopniach z termoobiegiem. Kiedy ziemniaki są chrupiace, a mięso zarumienione, ale jeszcze soczyste potrawa jest gotowa.
Smacznego :)






22 komentarze:

  1. lubię takie obiady- szybko się robi, a smakują przepusznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie dania są najlepsze :-) ostatnio robiłam podobne ale w woreczku do zapiekania :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie dania. Dawno nie jadłam i zrobiłaś mi ogromnego smaka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio jadłem cś podobnego i naprawdę było niezłe w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest pyszne :). Dziękuję za przepis :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na pyszny i szybki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pysznie i lekko :) tak lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam już pomysł na jutrzejszy obiad :-) świetny !!:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. A jak nie mam termoobiegu to ile piec ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Myślę, że 10-15 minut dłużej i w troche wyższej temperaturze powinno wystarczyć. Wszystko zależy do piekarnika, trzeba próbować podczas pieczenia. Pozdrawiam.

      Usuń
    3. pieczone kartofelki sa wpaniale,ja rowniez tak pieke,czesto np, do drobiupieke kartofelki botaty--sa pyszne

      Usuń
  10. dodalam jeszcze cebule i cukinie-przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, jedzenie zajebiste, dzieciaki nie mogły się oderwać od stołu haha.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo smaczne danie. Dzisiaj zrobiła na obiad.Dodałam również marchewke. Maż zachwycony. Dziękuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobra potrawa i nie droga w przygotowaniu. Napewno można się najeść :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A można dodać co innego niż papryki akurat nie mam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozna zrobić bez papryki, lub zastapić ją np. marchewką czy brokułem.

      Usuń
  15. Można dodać co innego niż papryke

    OdpowiedzUsuń