sobota, 28 marca 2015

Krupnik na szyjkach indyczych z suszonymi grzybkami i kasza jęczmienną.






Krupnik, bardzo smaczna, sycąca i pożywna zupa. Niby jest wiosna a u mnie za oknem szaro, buro, mokro i zimno... jeśli też tak macie to polecam smakowitą zupkę na rozgrzewkę i poprawę humoru :)

Składniki
- 2 duże szyje z indyka
- 2 marchewki,
- 1 pietruszka
- pól selera
- cebula, kawałek pora
- 2 ząbki czosnku
- 3 większe ziemniaki
- 6 łyżek kaszy jęczmiennej
- garść suszonych grzybków
- gałązka lubczyku i pietruszki zielonej
- sól, domowa wegeta 
- majeranek

Wykonanie
Szyjki indycze kroję na połówki lub mniejsze kawałki w zależności od wielkości, zalewam ok. 3-4  litrami wody, solę i gotuje na wolnym ogniu. Wypłukane na sicie grzybki suszone moczę w zimnej wodzie ok. 0,5 godziny. Po tym czasie dodaję je wraz zalewą w której się moczyły do gotujących się szyjek. Kiedy szyjki są już prawie miękkie dodaję pokrojone w kosteczkę ziemniaki, pokrojoną w słupki marchewkę, pietruszkę, seler ,por, opieczoną na palniku cebulkę i ząbki czosnku. Całość dalej gotuję, następnie dodaję ok. 6 łyżek kaszy jęczmiennej, gotuję jeszcze ok. 15 minut. Na koniec dorzucam do zupy gałązkę lubczyku i zielonej pietruszki, doprawiam domowa wegeta i majerankiem.
Smacznego :)


9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię krupnik, gotuje ale bez mięsa :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tutaj mięsa daje co niemiara :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, każdą zupkę uwielbiam i ja i moja rodzinka z mięskiem :)

      Usuń
  3. Nie robiłam nigdy krupniku na szyjach indyczych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szyjkach krupnik jest najlepszy! Po ugotowaniu wywaru obieram szyjki z mięsa i wrzucam do zupy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj ugotowałem krupnik na szyjce i skrzydełku indyczym (zestaw rosołowy) wg tego przepisu. Wyszedł świetny, dziękuję za radę. Nigdy nie dodawałem suszonych podgrzybków, miałem także własnej roboty przyprawę do zup (kostka rosołowa ale bez chemii). Dla wahających się: indycze mięso jest bardzo zdrowe, gdyż indyk (w odróżnieniu od kurczaka) nie znosi byle jakiej karmy, jest delikatny i zjada tylko zdrową paszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że krupnik zasmakował :) Pozdrawiam :)

      Usuń