czwartek, 27 marca 2014

Sałatka śledziowa pyszna, szybka, bez zbędnych dodatków



Kolejna potrawa w mojej kuchni, której nie trzeba dosalać, doprawiać i dodawać różnych zbędnych składników. Sałatka śledziowa, w której czuć smak wszystkich składników,oczywiście po odpowiednim " przegryzieniu się" dominują w niej śledzie. Stad jej nazwa - śledziowa -  Bo mogła by być zwykłą sałatką z dodatkiem śledzi.
 Sałatkę śledziową robię często, zawsze wtedy kiedy zostaną mi ugotowane ziemniaki z obiadu. ( nie lubię wyrzucać jedzenia) Ale przede wszystkim kiedy mam nieodpartą ochotę na śledzie.
Akurat tym razem miałam matiasy w oleju, ale mogą być też zwykłe matiasy solone- tylko je trzeba odpowiednio długo wymoczyć.



Składniki
- śledzie w oleju typu matjas ok.250 gram ( 4 grube płaty )
- ugotowane ziemniaki 3 duże lub 4 małe
- ugotowane jajka na twardo 2 szt.
- jabłko 1 malutkie, lub pól dużego
- ogórki kiszone 3 małe, lub 2 duże
- zielona cebulka
- majonez, śmietana 12%

Wykonanie
Śledzie, ziemniaki, jajka, ogórki, zielona cebulkę i jabłko kroje w drobna kosteczkę. Dodaję majonez  i śmietanę ( tyle aby sałatkę dało się dobrze mieszać) I odstawiam do lodówki na co najmniej godzinkę.
Po tym czasie jest gotowa i smaczna, polecam spróbować :)
Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Sałatka jest pyszna! Ja dodaję kilka grzybków marynowanych-u mnie prawdziwki-też pokrojone w kostkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka :) Zapraszam do siebie :)
    https://jemyinietyjemy.pl/

    OdpowiedzUsuń