poniedziałek, 12 stycznia 2015

Pyszne, aromatyczne, chrupiące, pieczone ziemniaki w piekarniku a'la frytki.






Pieczone ziemniaczki. Przepis jest banalnie prosty, takie ziemniaczki piekę praktycznie od zawsze.... ale ostatnio.. niby przypadkiem , siedząc u fryzjera usłyszałam opinię, że surowe ziemniaki ( bez podgotowania ) nie upieką się w piekarniku nawet za sto lat. Pani siedząca obok mnie wypowiadała to z takim przekonaniem, że pozostałe osoby znacznie jej przytakiwały. Ja jako osoba deczko nieśmiała zajęłam się tym po co tam przyszłam, czyli włosami , czy nie za krótkie, czy nie za jasne, czy na ten bok, czy może nie. A dyskusja trwała i koniec końców był taki, że Panie stwierdziły, że z piekarnika to tylko najlepsze wychodzą ciasta :)  Hmm.... Wracając do ziemniaków... moje ziemniaczki pieką się w piekarniku ok. 30-40 minut ( wszystko zależy od pory roku i gatunku samych ziemniaków ) i wkładam je zawsze surowe, czy są one młode, czy stare, czy sałatkowe czy inne insze odmiany :)
Tak upieczone ziemniaczki są mięciutkie w środku, na zewnątrz mają lekko chrupiącą, aromatyczną skórkę.
Jeszcze nie poznałam osoby, której by nie zasmakowały. Już pomijam ich atuty : dużo zdrowsze od gotowych, czy nie, smażonych w głębokim oleju frytek, czy gotowanych z wody, gdzie wszystkie minerały i witaminy wylewamy do zlewu odcedzając ziemniaki. No i  na koniec... są po prostu dużo smaczniejsze :)
Pieczone ziemniaki podaję zazwyczaj do pieczonych mięs, zwłaszcza drobiu ( Udka z kurczaka pieczone w kombiwarze )  z dodatkiem ulubionej surówki. Jako samodzielne danie smakują wybornie popijane kefirem lub maślanką. A i podawane z ulubionym sosem czosnkowym, czy keczupem są pyszniaste :)
Polecam

Składniki
-1 kg ziemniaków
- 2 łyżki oleju
- sól, domowa wegeta, papryka czerwona mielona, majeranek, czosnek mielony

Wykonanie
Ziemniaki obieram, dokładnie płuczę, kroję w cząstki, trochę grubsze jak tradycyjne frytki, osuszam papierowymi ręczniczkami. Przekładam do większego naczynia ( u mnie wysoki garnek ), polewam olejem, dodaje wszystkie przyprawy i dokładnie mieszam, najlepiej przy pomocy rąk :) Odstawiam na chwilkę, zależy ile mam czasu, wystarczy piętnaście minut. Następnie ziemniaki przekładam na blaszkę uprzednio wyłożoną papierem do pieczenia, wkładam do średnio nagrzanego piekarnika. Piekę ok. 35-40 minut w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem.
Smacznego :)














Ps. Na moim blogu znajdziecie jeszcze kilka przepisów z pieczonymi ziemniaczkami
podaję linki, wystarczy w nie kliknąć a otworzą się propozycje :)
Piersi z kurczaka pieczone z ziemniakami i papryką. Szybkie danie 2w1 z piekarnika.
Biała kiełbasa z piekarnika, pieczona z ziemniakami, boczkiem i cebulą.
Kurczak pieczony z ziemniakami z piekarnika. Szybkie danie 2w1.
Zapraszam :)

86 komentarzy:

  1. Uwielbiam, zresztą nie tylko ja. Goszczą w moim domu często z różnymi przyprawami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My tez uwielbiamy :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pycha 😋 cała rodzinka je uwielbia 😍 dziękuję bardzo

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Witaj :) Niezmiernie mi miło :) Zaglądaj częściej An etka Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Na pewno będę:). Do przeczytania:)!

    OdpowiedzUsuń
  4. W końcu normalny przepis ,właśnie bez gotowania

    OdpowiedzUsuń
  5. A jakbyś mogła tak ogólnie powiedzieć ile tych przypraw (wiem, że to głupie, ale mam w kuchni dwie lewe ręce)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Trudno powiedzieć bo zawsze robię " na oko " .... ale musi być ich tyle aby ziemniaki były w nich dokładnie obtoczone. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Zrobilam, i wyszly tak pyszne ze robie je po raz kolejny! POLECAM :)

    OdpowiedzUsuń
  7. już przyprawiłam, zaraz wylądują w piekarniku, mam nadzieje, ze to będzie popisowy dodatek dla moich gości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłem dokładnie tak jak napisałaś.Niestety po godzinie są surowe. Piekłem w 200stu stopmiach z termoobiegiem. Teraz zwiekszyłem do 250 i wyłączyłem termo bo głodny już jestem, ale słysze że zaczynają skwierczeć to chyba dojdą. Może to wina piecyka, sam nie wiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Różne są piecyki i różne gatunki ziemniaków... naprawdę trudno mi powiedzieć, czemu u Ciebie to tak długo trwa.... moje ziemniaczki dochodzą jak w przepisie góra w 40 minut. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Witaj. Młode ziemniaki gotuj się szybko. Ale opieka się długo. Odwrotnie jest ze starymi. Nie oznacza to ze młodych ziemniaków nie da się upiec. Ja pieke je z powodzeniem. Ważne jest żeby była moc od dołu. Ważne nie mniej jest ich mieszkanie co kwadrans. Nawet jeżeli mamy termoobieg. Taka moja rada. PS. Przyprawy muszą dobrze oklejac ziemniaki. Dlatego oleju nie może być za mało. Przepraszam autorki za ta moja modyfikacje porady. Ale właśnie po wprowadzeniu tych czynności. Ziemniaki wyszły wyborne 😛

      Usuń
    3. Zawsze tak piekę ziemniaki i po 50 minutach są gotowe do jedzenia.

      Usuń
  9. Jak cała moja rodzinka uwielbiam pieczone ziemniaki. Niestety, stosując znalezione w sieci przepisy zawsze im czegoś brakowało. Znalazłem ten, zastosowałem dokładnie i ... wreszcie!:) Są po prostu doskonałe! Zapisałem i zapamiętałem. Dzięki wielkie i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Miód na moje serce.... właśnie dla takich osób jak Ty publikuję swoje skromne przepisy, dziele się swoimi smakami i cieszę się jak komuś zasmakuje :) Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z innych smakołyków :)

      Usuń
  10. wymieszane z olejem to nie suche droga pani...stąd ta rozmowa o ziemniaczkach u fryzjera...bez niczego wyschłyby po prostu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Rozmowa u fryzjera dotyczyła surowych ziemniaków, a nie suchych i nie chodziło o wysuszenie tylko o upieczenie... proszę czytać ze zrozumieniem... pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A ziemniaki pieczone w ognisku?

      Usuń
  11. rzeczywiście dobry pomysł, ja dotąd robiłam w sposób wyłożenia ziemniaków na blachę, podlania olejem i posypaniem przyprawami, i efekt był taki że nie każdy ziemniak miał ten aromat z przypraw... Dziękuje bardzo za wskazówkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Pyszne, robiłam dzisiaj, rewelacja, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Bardzo się cieszę, że ziemniaczki smakują :) Pozdrawiam :) Zapraszam po inne przepisy :)

      Usuń
  13. Zrobiłam dzisiaj ziemniaczki do gąski, bardzo smaczne.
    Życzę wesołych Świąt i wszystkiego najlepszego w 2016 roku.
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ziemniaczki przypadły Pani do gustu :) Pozdrawiam serdecznie i wzajemnie życzę Wesołych Świat i szczęśliwego Nowego Roku. Neliada

      Usuń
    2. Bardzo mi smakowały dzienkuje za porady:).

      Usuń
  14. wspaniały przepis , 30 min na termoobiegu i są rumiane , aromatyczne...zrobiłąm do cielęciny faszerowanej szpinakiem z czosnkiem...super danie na swiateczny obiad...brawo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Niezmiernie mi miło, że moje ziemniaczki zagościły na pani świątecznym stole... pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. A ja raz robiłam surowe ziemniaki z piekarnika i rzeczywiście piekłam prawie dwie godziny i zrezygnowałam, bo nie przestawały być twarde. Zraziłam się do takich ziemniaków, więc na długo nim znów spróbowałam, tym razem już z powodzeniem. Ale myślę sobie, że to po prostu jakaś wyjątkowo trudna do takiej obróbki odmiana ziemniaka być musiała, dziś wybieram ziemniaki sypkie, te pieką się bez problemu :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. czy można je podać do gyrosa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Tak jak najbardziej będą pasowały do gyrosa :) Pozdrawiam

      Usuń
  17. na zimno również są dobre w formie przekąski? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze na ciepło, no chyba,że ktoś lubi zimne ziemniaczki :)

      Usuń
  18. jeszcze nigdy nie robiłam takich ziemniaczków, na zimno też są dobre w formie przekąski ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze są cieplutkie i chrupiące :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. No Moi Drodzy:) Ja zrobie jutro po raz pierwszy:) Mam nadzieje, że wyjdą tak ja Wasze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobione w/g przepisu wyjdą na pewno :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Najlepsze ziemniaki pod słońcem :) spróbowałam, rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszne, wreszcie znalazłam przepis na pieczone ziemniaczki, które smakują genialnie :) To nie tylko moja opinia, ale całej mojej rodziny :) Idealnie pasują do nuggets'ów. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzisiaj bede robil te ziemniaczki. Nie mam pojecia jaka mam odmiane ale mam nadzieje ze wyjda:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. wyjdą na pewno...

    OdpowiedzUsuń
  24. Zrobilem, wygladaja swietnie jednak w srodku sa bardzo miekkie. Nie tak jak frytki.

    OdpowiedzUsuń
  25. Prosiłabym żeby zmienić słowo "płukam" na "płuczę". Może to trochę dziwne, ale niektórzy są zwariowani językowo i to razi ;) potem można usunąć ten komentarz, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Pyszne :) ja za to wzięłam na 250 stopni bez termoobiegu na 25 minut. Skórka chrupiaca a w środku pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja robię identycznie jak pani i są super;

    OdpowiedzUsuń
  28. Właśnie robię. Mam nadzieję, że mi wyjdą.:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zrobione :) wyszły pyszne ja dodałam jeszcze marchewkę i buraczka :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Wlasnie pieke I to nie pirewszy raz wszystkim smakują pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Prawie zech wciepnol do pieca te kartofelki , obejrza co z tego wyjdzie !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Dzis my próbujemy zrobic mam nadzieje ze wszystkim beda smakować :)ps. Zamiast papieru moze być folia aluminiowa??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tylko proszę ją posmarować delikatnie olejem aby ziemniaki się nie przykleiły. Na pewno będą smakować:) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Dzięki:) również pozdrawiam

      Usuń
    3. Na której stronie folii piec??

      Usuń
    4. Powiem szczerze,rzadko piekę coś na folii aluminiowej, i nie zwracam uwagi na to na której stronie.

      Usuń
  33. Rewelacyjnie ziemniaczki, dzieciaki wcinały aż im się uszy trzęsły ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)Dzieciaki to specjaliści w chrupaniu tych ziemniaczków, teraz będą wołać o jeszcze :)Pozdrawiam :)

      Usuń
  34. rewelacyjne :-) robiłam dzisiaj pierwszy raz i na pewno nie ostatni. pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Te ziemniaczki uzależniają :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  35. Witam, właśnie przygotowuje ziemniaczki wg Pani przepisu :) Mam pytanie czy podczas pieczenia miesza Pani te ziemniaki?? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) W zasadzie to nie mieszam, ale czasem pod koniec pieczenia delikatnie obracam niektóre :) Ale nie jest to konieczne :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. hello
      Są nie przyzwoicie pyszne

      Usuń
  36. bardzo dziękuję za przepis. zdrowa alternatywa dla tradycyjnych frytek. wyszły doskonałe, choć robiłam je w mundurkach z racji tego, że były młode - 180 stopni z termoobiegem, ok. 40 min w piekarniku: chrupiąca skórka i cudowny aromat, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  37. Również zrobiłam :) Z tym że nie wyszły chrupiące tylko wilgotne ale równie smaczne :) :) możliwe że dałam ciut więcej oleju albo ziemniaki były zbyt wodnite. Tak czy siak były dobre co potwierdzi mój chłopak, który niesamowicie je wychwalał :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Zrobiłem jakiś czas temu, wyszły rewelacyjnie. Wszystkim bardzo smakowały. Dzisiaj robię ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepyszne ziemniaczki bede robic czesto:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Super szybkie i bardzo smaczne. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetne, zrobiłam je już kilka razy. Za pierwszym dodałam za dużo wegety, ale też były smaczne. Takie idealne na rodzinny, wspólny posiłek.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Podobno ziemniaki są bardziej chrupiące jeśli przez 15 minut poleżą w wodze słodzonej cukrem.

    OdpowiedzUsuń
  43. Super przepis! U mnie wyszły pyszne.Dziękuję. Szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Wzajemnie życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

      Usuń
  44. MAm zwykły piekarnik czy uda mi się upiec ziemniaki na miekko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Czy chodzi o zwykły gazowy, czy elektryczny bez termoobiegu? Bo jeśli elektryczny to zwiększyłabym temperaturę i powinny sie udać, trzeba kontrolować. Jesli chodzi o gazowy, to powiem szczerze, że nie bardzo umiem odpowiedzieć, bo nigdy w takim nie piekłam. Pozdrawiam.

      Usuń
  45. mój obiad twoje ziemniaki z ziołami i kurczak z bistro
    POEZJA

    OdpowiedzUsuń
  46. Właśnie próbuje zrobić te ziemniaczki, tylko na przyszłość podaj ile przypraw dodajesz :) ale wyglądają i pachną świetnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) A z przyprawami to już kwestia gustu, jeden lubi mniej , drugi więcej przyprawione. Ja daje tyle aby każdy ziemniak po wymieszaniu był w nich obtoczony. Pozdrawiam i życze smacznego :)

      Usuń
    2. ejjjjj MISTRZOSTWO ŚWIATA!!!!!!!! polecam!!!! spróbujcie z chińskim sosem chili słodkim!!! gratuluje neliada!!! ja nie użyłem majeranku tylko ziół prowanalskich, polecam do ryb, drobiu i schabu. neliada czekam na kolejne przepisy z niecierpliwością. W piekarniku elektrycznym z termoobiegiem 220 stopni i 60 minut pieczenia i 15 sekund wyżerki (takie dobre).

      Usuń
    3. Bardzo mi miło i cieszę się niezmiernie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  47. Wyszły genialne!

    OdpowiedzUsuń
  48. Dlaczego moje ziemniaki zawsze sie przykleja pomimo że oblewam je olejem?

    OdpowiedzUsuń
  49. A idzie takie ziemniaczki zrobić w kombiwarze?jesli tak to jaka temp.i czas ?

    OdpowiedzUsuń
  50. A najpierw pogotuj 5 minut zanim je odcedzisz i polejeszolejem i posypiesz przyprawami. Beda wtedy chrupkie i nazywaja sie "pommes chateau"

    OdpowiedzUsuń
  51. Robiłam I tak I tak, wersja na surowo lepsza.

    OdpowiedzUsuń