czwartek, 1 października 2020

Zupa krem z dyni i pomidorów


Dzisiaj zapraszam na zupę, która musi się choć raz pojawić jesienią w moim domu. Zupa krem z dyni, typowo jesienna, gęsta i pożywna. Dzięki dodaniu pomidorów jeszcze bardziej pomarańczowa, rozweselająca i rozgrzewająca. Polecam :)

Składniki
- 2 kg dyni
- 1 marchewka
- 1 pietruszka
- kawałek selera
- 1 cebula
- 1 ząbek czosnku
- 1 większy ziemniak
- 2 większe pomidory
- kawałek świeżego imbiru ( ok. 1 cm )
- 100 ml śmietanki 30%
- 2 litry bulionu lub rosołu, czy dowolnego wywaru
- 0,5 łyżeczki zmielonej papryczki chilii
- 0,5 łyżeczki majeranku
- sól, pieprz do smaku
- łyżka masła

Wykonanie
Obraną i wypestkowaną dynię, ziemniaka i pozostałe warzywa kroje w kostkę i przekładam do garnka, zalewam bulionem i gotuję na wolnym ogniu do miękkości. Pomidory sparzam wrzątkiem, obieram ze skórki, kroję w kostkę, przesmażam na patelni z łyżką masła. Przekładam do zupy. Dodaję drobniutko pokrojony imbir i przyprawy. Całość miksuję przy pomocy blendera aż do uzyskania jednolitego kremu. Chwilkę podgrzewam, dodaję śmietankę, mieszam, w razie potrzeby doprawiam solą i pieprzem.
Podaję z grzankami czosnkowymi i posiekaną zieloną cebulką.
Smacznego :)


Poniżej podaję jeszcze kilka moich propozycji na smaczne zupy kremy ( wystarczy kliknąć w tytuł, a pojawi się przepis ) zapraszam :

Zupa krem cebulowo-serowa z grzankami i bekonem.

Zupa krem z dyni. Zupa dyniowa z imbirem, serem feta i mietą.

Zupa krem z soczewicy. Pikantna i sycąca.

Zupa krem z cukinii. Smaczna, szybka, pożywna.

34 komentarze:

  1. Ten pyszny przepis od Ciebie chcę zrobić i zdarza się, że dynia dobrze owocuje w okolicy, w której mieszkam. Dzięki za przepis.
    Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
  2. To coś dla mnie 😋 Smaka mi narobiłaś .

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam kremu z dyni 😜 wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam nigdy takiej zupy ale słyszałam, że jest pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zupy kremy. Ostatnio robiłam właśnie z dyni i wyszła super. Mam postanowienie robić więcej takich zup. Twój przepis też wydaje się super i zupka na pewno pyszna i pożywna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dodatek pomidorów sprawia, że zupa jest ciut inna w smaku niż tradycyjna dyniowa

      Usuń
  6. Uwielbiam zupy krem :) wyglada bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupę krem z dyni uwielbiamy! W wersji z pomidorami jeszcze jej jednak nie próbowaliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie :) jesienią zupa z dyni bardzo często gości w mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń