piątek, 23 października 2020

Marmolada z jabłek bez mieszania. Domowe przetwory.


 Długo szukałam idealnego przepisu na marmoladę, a miałam go cały czas pod nosem. Na własnym blogu. Moją idealną marmoladę zrobiłam według przepisu na  powidła śliwkowe, które zarówno w mojej kuchni jak i na blogu cieszą się dużą popularnością. Marmolada wykonana w ten sposób jest naprawdę przepyszna, a do tego robi się ja bardzo prosto. Nie trzeba stać nad garnkami, mieszać, pilnować by się nie przypaliło. Swoją pracę ograniczamy do przygotowania jabłek i słoiczków. Do swojej marmolady użyłam kilku gatunków jabłek ( twarde i miękkie ) dzięki temu nie wszystkie jabłka rozgotowały się na pulpę. Powstała marmolada z kawałkami jabłek. Cel nie zamierzony, ale jestem bardzo zadowolona z efektu. Polecam, naprawdę warto :)

Składniki ( na 10 małych słoiczków po dżemach )
- 3 kg jabłek
- 40 dag cukru
- 3 łyżki octu 10%

Wykonanie
Jabłka myję, obieram ze skórki, wykrawam gniazda nasienne, kroję na większe kawałki, przekładam do większego garnka. Do jabłek dodaję cukier i ocet, dokładnie mieszam. Garnek przykrywam pokrywką i odstawiam w chłodne miejsce ( u mnie spiżarnia ) na 24 godziny.
Po tym czasie garnek z jabłkami stawiam na średnim gazie, odkrywam pokrywkę i gotuję około trzy godziny. W tym czasie UWAGA nic nie dotykamy, nic nie mieszamy ( choćby was ręce swędziały ) zapominamy o jabłkach w garnku :)
Po upływie trzech godzin, kiedy owoce już puściły sporo soku, całość mieszam, aż do uzyskania pożądanej konsystencji. Ja delikatnie zwiększyłam gaz i po godzinie już było gotowe.
Gotową marmoladę przekładam do uprzednio wymytych i wyprażonych słoiczków po same brzegi.
Pasteryzuję ok. 5-7 minut od zagotowania się wody w garnku.
Smacznego :)
 

 
 


 
 
 



23 komentarze:

  1. Przypomniały mi się przetwory, które robiła moja babcia :) Niestety nie ma przepisu, chętnie skorzystam z Twojego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie produkty wykorzystywać i jeść :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam domowe przetwory! Zwlaszcza z jablkami :) Domowe najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat u mnie pod blokiem prowadzą hurtową sprzedaż jabłek, zastanawialiśmy się z mężem czy nie kupić większej ilości, ale nie miałam bladego pojęcia co z nich zrobić. Dziękuję Ci za pomysł. Teraz zastanawiam się skąd wziąć słoiki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama robiła bez cukru z naszych jabłek i wyszła słodziutka xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, bardzo podoba mi się ta wersja bez mieszania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo łatwo, chętnie zrobię taką marmoladę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy zamiast octu można dać sok z cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale myślę, że powinno się udać

      Usuń
  9. Na pewno smakowo lepiej niż te wszystkie że sklepów

    OdpowiedzUsuń