niedziela, 24 kwietnia 2016

Żeberka w sosie cebulowym.


Osobiście nie jestem wielką zwolenniczką żeberek, czasem zjem ale muszą być naprawdę chudziutkie z malutkimi kostkami. Ostatnio właśnie takie wypatrzyłam w sklepie i od razu zakupiłam dość sporą ilość z myślą o grillu. Ale pogoda jak zwykle spłatała nam figla, więc zamiast grillowanych, są żeberka duszone w cebulowym sosie. I powiem szczerze, nie żałuję, żeberka wyszły wyśmienite, mięciutkie, aromatyczne, niebo w gębie :) Polecam :)

Składniki
- 1 kg żeberek wieprzowych
- 2-3 cebule
- sól, czosnek mielony, kminek mielony, majeranek, papryka czerwona mielona,
- olej
- 1 łyżka mąki pszennej

Wykonanie
Żeberka płuczę, osuszam, kroję na porcje. Każdy kawałek nacieram solą i wszystkimi przyprawami. Odstawiam do lodówki na godzinkę. W głębokiej i szerokiej patelni rozgrzewam łyżkę oleju i obsmażam na wysokim ogniu kawałki żeberek. Kiedy się zrumienią, zalewam je gorącą przegotowaną wodą, tak aby w połowie było przykryte. Zmniejszam gaz, do zawartości patelni dodaję posiekaną w półplasterki cebulę. Całość duszę na wolnym ogniu do miękkości mięsa. W małym garnuszku rozrabiam mąkę z zimną wodą, mieszaninę dodaję do miękkiego mięsa. Całość gotuję jeszcze ok. 3 minuty na wolniutkim ogniu aż sos zgęstnieje.
Żeberka podałam z ziemniakami purre i Sałatką Rubinową  firmy ORZECH
Sałatka rubinowa to surówka z białej kapusty i tartych buraczków, lekka, zdrowa i chrupiąca, doskonale pasująca do duszonych i pieczonych mięs. Polecam, bardzo smaczna :)
Smacznego :)





9 komentarzy:

  1. Bardzo lubimy mięsa w cebulowym sosie, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno żeberek nie jadłam :) a Te wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię wszelkie mięsa podawane z cebulką. Są bardzo aromatyczne i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo dobre ja jeszcze z tego przepisu robiłam golonki z indyka też były bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń