środa, 10 września 2014

Cukinia po szwedzku. Smaczna sałatka na zimę. Domowe przetwory.







Sałatka z cukinii po szwedzku to nic innego jak znany popularny przepis na ogórki po szwedzku. Ja od paru sezonów sałatkę szwedzką przygotowuję właśnie z wykorzystaniem cukinii, bo ogórki przetwarzam na różne inne sposoby. I powiem szczerze cukinia jest delikatniejsza i bardziej nam smakuje. Polecam :)

Składniki
- 2,5 kg cukinii ( obranej ze skórki i wypestkowanej )
- 0,5 kg cebuli
- pieprz ziołowy ok.15-20 gr.
- 25 dkg. cukru
- 2 łyżki soli
- 1 szklanka octu
- 1 szklanka oleju

Wykonanie
Cukinię i cebulę szatkuję na drobne plasterki, wkładam do dużej miski, dodaje pozostałe składniki, mieszam i odstawiam na 2 godziny.
Po tym czasie przekładam do słojów i zalewam wytworzona zalewą.
Szczelnie zakręcam i pasteryzuję w zależności od wielkości słojów ok. 6-8 minut.
Smacznego :)






15 komentarzy:

  1. Mam pytanie, wytworzoną zalewą to znaczy jaką? z jakich składników? Ocet olej i co jeszcze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Składniki zalewy to olej ocet i sok, który puści cukinia, będzie tego naprawdę sporo. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja dodaję jeszcze curry i jest rewelacyjne ..

    OdpowiedzUsuń
  3. a pasteryzowanie te 6-8 min to od wstawienia garnka czy od zagotowania wody w nim?

    OdpowiedzUsuń
  4. Sałatka pychotka! Ja zrobilam sałatkę z zielonej i z żółtej cukini i nie obierałam bo wtedy sałatka wygląda kolorowiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że sałatka smakuje :) U mnie co roku powtórka. Jak mam młodziutką cukinię też nie obieram ze skórki. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Mam mnóstwo cukinii, pilnuje i zrywam młodziutką. Zaraz wypróbuje te sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. przepis wyglada bardzo dobrze i jest prosty bez zawilosci tylko czy tego oleju nie jest za duzo? Jutro zaczynam dzilac Ryszard

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz dać mniej oleju, myślę, że nic się nie stanie

      Usuń
  7. Właśnie robie

    OdpowiedzUsuń