sobota, 16 sierpnia 2014

Galareta wieprzowa. Najlepsza. W/g mojej mamy.






Najlepszą galaretkę wieprzowa przygotowuje moja mama. Tak właśnie jest i ja nic na to nie poradzę :)
Ja robię galaretki drobiowe, warzywne, rybne, a mama właśnie tą wieprzową. Przepis zanotowałam i wpisuje na bloga, będzie dla mnie i potomnych a przy okazji i z Wami się podzielę :)
Polecam :)

Składniki
- golonko wieprzowe duże 1 szt.( lub 2 mniejsze )
- świńska nóżka 1 szt.
- łopatka wieprzowa 40 dkg.
- marchewka 2 szt.
- pietruszka, kawałek selera
- czosnek 3 ząbki, cebula
- ziele angielskie 3-4 szt, listek laurowy, pieprz w kulkach, sól
- żelatyna
- zielona pietruszka

Wykonanie

Oczyszczone golonko, nóżkę i obkrojoną z tłuszczyku łopatkę wstawiamy do dużego garnka, zalewamy wodą i gotujemy. Dodajemy  wszystkie przyprawy i sól. Kiedy mięso już jest prawie miękkie dodajemy włoszczyznę wraz z cebulą i czosnkiem.
Gdy mięso i warzywa są miękkie, wyjmujemy, studzimy.
Golonkę obieramy ze skóry, kości i zbędnego tłuszczu kroimy na mniejsze kawałeczki, podobnie postępujemy z łopatką. Marchewkę kroimy w plasterki. Na dnie misek i miseczek najpierw rozkładamy pokrojoną marchewkę, potem wymieszane mięsa. Wywar przecedzamy, zagotowujemy, do gorącego dodajemy żelatynę w/g przepisu na opakowaniu, mieszamy do rozpuszczenia.
Wywarem z żelatyną zalewamy miseczki z mięsem, posypujemy pokrojoną zieloną pietruszką i odstawiamy w chłodne miejsce.  Po ostygnięciu przekładamy do lodówki. Kiedy stężeje zajadamy.
Smacznego :)





3 komentarze:

  1. Nie robię często, zwykle od święta, ale właśnie naleciała mnie ochota. Ja wywar na galaretę gotuje nawet 6 godzin

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli będzie duża golonka i nóżka, to nawet żelatyna nie będzie potrzebna.

    OdpowiedzUsuń