wtorek, 1 grudnia 2015

Bigos z patisonów. Rozgrzewające jesienne jednogarnkowe danie.



Bigos z patisonów to szybkie, bardzo smaczne, rozgrzewające i sycące typowo jesienne danie. To już mój ostatni przepis w tym sezonie na wykorzystanie patisonów.. z ogródkowych zbiorów zostały mi ostatnie trzy dość spore osobniki, więc postanowiłam przygotować z nich bigos i nie żałuję. Bigos wyszedł znakomity, z podanych składników powstał całkiem spory garnek... myślałam, że będzie na dwa dni...ale było tak smacznie, że już wszystko znikło :) Polecam :)

Składniki
- 3 duże patisony
- 40 dkg pieczarek
- 2 pętka cienkiej dobrej kiełbasy
- 20 dkg. boczku wędzonego
- 1 duża cebula
- sól, pieprz,czosnek mielony, papryka mielona, majeranek, kminek mielony, sos sojowy.
- 1-2 łyżki koncentratu pomidorowego

Wykonanie
 Boczek i cebulę kroję w kostkę, pieczarki i kiełbasę w półplasterki. Patisony obieram ze skórki, przekrawam na pół wyjmuję pestki i kroję w większa kostkę lub słupki. Na głębokiej patelni rozgrzewam odrobinę oleju wrzucam boczek i przesmażam, jak puści trochę tłuszczu i lekko się zrumieni dodaję kiełbasę, przesmażam, dodaję pieczarki, przesmażam, dokładam cebulę, mieszam, zmniejszam ogień i chwilkę duszę, aż cebula i pieczarki puszczą sok. Następnie zawartość patelni przekładam do większego garnka, dodaję pokrojone patisony, dolewam pół szklanki gorącej wody. Duszę na wolnym ogniu.. Kiedy patisony są już prawie miękkie dodaję koncentrat pomidorowy, doprawiam danie czosnkiem, papryka mieloną, kminkiem mielonym, majerankiem odrobina sosu sojowego i pieprzu. Gotuję jeszcze chwilkę.
Gotowy bigos podaje na gorąco z dodatkiem pieczywa.
Smacznego :)





1 komentarz:

  1. Super Przepis a ja zawsze miałam problem co z moimi patisonami najwyżej kroiłam w plastry po obranie i obsmażałam po spanierowaniu w jajku i bułce ..a teraz mam fajny sposób Dzięki ..

    OdpowiedzUsuń