piątek, 20 marca 2015

Ciasto na zimno na herbatnikach z masą krówkową i bitą śmietaną.






Witam wiosennie :) Dziś mija rok od kiedy postanowiłam spełnić swoje marzenia i pisać tego oto właśnie  bloga. Pierwszy dzień wiosny i pierwsza rocznica :) Chciałam podziękować wszystkim czytelnikom za wspaniałe komentarze i opinie, za wszystkie polubienia i odwiedziny, sprawia mi to dużą radość i mobilizuje do dalszej pracy. Na tą okazje zapraszam na pyszne ciasto herbatnikowe z fajnie dobranymi masami...  Polecam :)

Składniki ( na blaszkę 20x35 cm )
- 4 paczki herbatników
- 1 paczka krakersów
- 2 budynie waniliowe
- 1 kostka masła
- 1 puszka masy krówkowej
- 1 słoiczek powideł śliwkowych
- 0.5 litra śmietanki 30 %
- 1 łyżka mleka w proszku
- 1 łyżka cukru pudru
- 0.5 litra mleka
- płatki migdałowe

Wykonanie
Na do blaszki wykładam folię spożywczą na nią układam warstwę herbatników. Na mleku gotuję budynie, gdy przestygną ucieram je stopniowo z masłem. Powstałą masą smaruję herbatniki. Następnie układam drugą warstwę herbatników, która smaruję lekko podgrzaną masą krówkową. Na masę krówkową nakładam krakersy, które następnie smaruję powidłami. Ubijam śmietankę z mlekiem w proszku i cukrem pudrem .Przekładam na powidła. Całość posypuję uprażonymi płatkami migdałowymi.
Ciasto wkładam na minimum dwie godziny do lodówki.
Smacznego :)





* przepis podejrzałam w programie Ewy Wachowicz
 delikatnie zmodyfikowałam dla własnych potrzeb :)

43 komentarze:

  1. Smacznie się prezentuje :) Pani Wachowicz to zawsze coś wymyśli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji pierwszych urodzinek. Częstuje się ciastem bo bardzo lubię takie słodkości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję częstuj się kochana :)

      Usuń
  3. Gratulacje, i mnóstwa inspiracji na kolejne lata blogowania życzę :)
    Ciacho wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie mi miło... dziękuję bardzo :) Ciacho smakowite proszę się częstować :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Można do dać śnieżkę zamiast mleka w proszku.

      Usuń
  4. Bardo pięknie wygląda to ciasto. Uwielbiam takie słodkie ciasta na zimno :) Mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy można zrezygnować z tej łyżki mleka w proszku lub czymś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Mleko w proszku usztywnia śmietanę, więc myślę,że zamiennie można dodać gotowego śmietan-fixu w proszku. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Niestety nie posiadam tutaj ani mleka w proszku ani smietan-fixu. Szkoda :(

      Usuń
    3. Żelatynę dodać do smietanki

      Usuń
    4. Nie ma potrzeby dodawać żelatyny, mleko w proszku w zupełności wystarczy

      Usuń
    5. Można dodać śnieżkę zamiast mleka w proszku.

      Usuń
  6. Witam.Czy masa budyniowa z masłem będzie dość sztywna i się nie rozpłynie? Mam z tym złe doświadczenia. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko przygotuj masę dokładnie w/g przepisu i na pewno się nie rozpłynie... dwa budynie na 0,5 litra mleka bardzo wolno stopniowo ucierane. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Wielokrotnie robiłam już masę budyniową w takich właśnie proporcjach i zawsze się rozpływa,myślę że to wina masła mimo że kupuję zawsze wysokoprocentowe

      Usuń
    3. Być może, moja się nie rozpływa. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. ja robię podobne pieke biszkopt dzielę na pól nasączam kawą na połowę biszkoptu kładę krem ajerkoniakowy herbatniki masę kajmakową drugą połowę biszkoptu śmietanę 30%ubitą posypuję płatkami migdałowymi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie, ale to już zupełnie inne ciasto. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Witam ,
    Czym moglabym zastąpić powidła sliwkowe? Nie przepadam za ich smakiem :\ ..pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Powidła śliwkowe są kwaskowe, więc fajnie się łącza ze słodkimi smakami, myślę, że można je zastąpić każdymi innymi powidłami lub dżemem, który jest nisko słodzony, lub delikatnie kwaskowy w smaku. Pozdrawiam i zapraszam do eksperymentowania i podzielenia się opinią :)

      Usuń
  9. Witam, czy można pominąć lub czymś zastąpić mleko w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj prosze komentarze wyżej... jest odpowiedz.

      Usuń
  10. w przyszłym tygodniu moje urodziny więc wypróbuję i napewno napiszę jak smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  11. na jakiej wilekiej blaszcze robiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozmiar blaszki jest podany obok składników..... blaszka 20x35 cm. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Dzis zrobilam, wlasnie Sie chlodzi. Zamiast k.sliwkowej dalam z czarnej pozeczki.

    OdpowiedzUsuń
  13. od dawna robimy podobne ciasto, ale bez powidel czy mleka w proszku i jest rownie pyszne ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne pyszne, zapraszam do spróbowania z powidłami. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Wygląda pysznie, w sobotę robię. Już czuję jak jem

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy budynie kupić słodzone (z cukrem), czy zwykłe?

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzisiaj zrobiłam i się chłodzi. Super się go robi, myślę że będzie pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzisiaj zrobiłam i się chłodzi. Super się go robi, myślę że będzie pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto robiłam już 3 razy :D Jest pyszne :) Dziękuję za przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dziś u mnie powtórka na Święta :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. jest obledne ja troche zmodyfikowalam i na gore dalam serek marcapone wymieszany z odrobina smietany i smietan fix i posypalam starta gorzka czekolada

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam
    Czy jeśli w przepisie jest mowa o maśle to chodzi o masło prawdziwe 82% czy o zwykła "kasię" do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      Masło prawdziwe 82%. Kasia to margaryna. Pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Witam i pozdrawiam serdecznie😁
    Mam pytanko odnośnie mleka w proszku, aktualnie synek pije bebiko 3, czy chodzi o to niebieskie typowo? 1 łyżka 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Zawsze daję to zwykłe mleko w proszku w niebieskim opakowaniu. Nie próbowałam z innym. Pozdrawiam :)

      Usuń