czwartek, 11 grudnia 2014

Surówka z pora, marchewki i jabłka. Szybka, smaczna surówka obiadowa.






Kolejna smaczna, szybka w przygotowaniu , bardzo zdrowa surówka obiadowa - bomba witaminowa :)
U mnie podana z niewielkim dodatkiem majonezu, tak najbardziej lubimy, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby majonez zastąpić np.jogurtem naturalnym, wtedy surówka stanie się również dietetyczna:)

Składniki
- 1 duży por
- 3 marchewki
- 2 jabłka
- sól
- kilka kropel soku z limonki, lub cytryny
- 2-3 łyżki majonezu

Wykonanie
Pora ( tylko białą część ) kroję w cieniutkie półplasterki, przekładam do małej miseczki i zasypuję dwoma szczyptami soli. Por zmięknie, puści sok i straci goryczkę.
Marchewki i jabłka obieram i ucieram na tarce o dużych oczkach, przekładam do większej miseczki, dodaje kilka kropel limonki, odciśniętego pora, majonez i mieszam do połączenia składników. Wkładam na ok. pół godziny do lodówki aby smaki się "przegryzły"
Smacznego :)



zBLOGowani.pl

16 komentarzy:

  1. Przegryzanie w każdej sałatce czy surówce :))) jest konieczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, przegryzanie to podstawa :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Pyyychotka...ja dodaje jeszcze drobno posiekaną kapustę pekińską :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pekinką też jest pyszna, ale to już zupełnie inna surówka :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. ja tym razem dodałam jeszcze kawałek selera... i też pyszna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno pyszna :) Bardzo lubię seler :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. supere, uwielbiam takie warzywka,robie podobne(z chrzanem-ciut)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja do sosu dodaję chrzan, śmietanę i trochę majonezu. Super surówka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja pora przelewam na sitku wrzątkiem i od razu łagodnieje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spróbujcie dodać odrobinę pieprzu ziołowego, który postawi kropkę nad i tej surowce, pycha 😋

    OdpowiedzUsuń
  8. akurat miałam składniki pod ręką i szukałam jakiegoś innego przepisu i rzeczywiście z majonezem jest pyszna, zawsze robiłam z oliwą, i to było jednak nie to, a tutaj jest doskonałe wyważenie składników, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam zamiar zrobić jutro Pychotka

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam zdrowe surówki. Moją ulubioną jest surówka z marchewki i jabłka. Smak z dzieciństwa, który bardzo często króluje na moim stole. Domownicy po prostu ją uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poproszę o przepis.

      Usuń
    2. Proszę, w linku przepis : https://kuchniazwidokiemna.blogspot.com/2014/05/marchewka-z-jabkiem-najprostsza-smaczna.html

      Usuń
  11. Surówka z marchewki i jabłka to dla mnie powrót do dzieciństwa. Tak swoją drogą to jest to bardzo dobra i zdrowa surówka. Muszą ją dziś zrobić do obiadu.

    OdpowiedzUsuń