poniedziałek, 10 sierpnia 2020

Deser kawowy z bitą śmietaną i malinami.


Kawy nie pijam wcale, chociaż jej zapach bardzo lubię, zwłaszcza świeżo parzonej. Ten deser przygotowałam dla znajomej parki wytrawnych kawoszy. I zasmakował. Podzielę się zatem i z wami przepisem. Zapraszam :)

Składniki ( na dwie porcje )
- 220 ml gorącej przegotowanej wody
- 4 pełne łyżeczki kawy rozpuszczalnej
- 2 płaskie łyżeczki żelatyny
- 5 łyżeczek cukru
- 150 ml śmietanki 30%
- 3-4 łyżeczki cukru pudru
- kilka malin do dekoracji

Wykonanie
Kawę zalałam gorącą wodą, dodałam cukier i żelatynę. Dokładnie wymieszałam do rozpuszczenia żelatyny. Następnie do mieszaniny dodałam połowę śmietanki, wymieszałam, przelałam do szklaneczek i odstawiłam do lodówki do stężenia.
Drogą połowę śmietanki ubiłam na sztywno z cukrem pudrem. Nałożyłam na stężały krem kawowy, udekorowałam malinami.
Smacznego :)




inspiracja : Smaker

22 komentarze:

  1. Dziękuję, podobno smacznie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ apetyczny deser, od razu chce się spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystko co związane z kawą, a desery to już szczególnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie pije kawy, jedynie Inkę, nie nauczyłam się ;-)deserek pierwsza klasa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja kiedyś piłam, ale nie za dobrze się po niej czułam, więc odpuściłam.

      Usuń
  5. Ale rewelacyjna kawka :) Aż ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio ograniczam kawę, ale od czasu do czasu się skuszę. W takim wydaniu na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham kawę i desery z jej udziałem:) wyglądają pięknie:)

    OdpowiedzUsuń