piątek, 2 lutego 2018

Marchewka duszona z cukinią. Smaczna jarzynka do obiadu.


Marchewka duszona z cukinią, to taki mój mały eksperyment. Każdy z nas boryka się z pytaniem jaką sałatkę/surówkę/jarzynkę podać dziś do obiadu. U mnie pierwotnie miała być marchewka duszona, ale kiedy zauważyłam, że obok marchewki spoczywają spokojnie dwie małe cukinie postanowiłam je połączyć/udusić razem z marchewką :) I udało się połączenie okazało się bardzo smaczne, więc i Wam polecam. U mnie będą powtórki.

Składniki
- 3 większe marchewki
- 2 małe cukinie
- pół łyżeczki czosnku mielonego
- koperek
- łyżeczka masła
- sól do smaku

Wykonanie
Obrana marchewkę i cukinię ze skórką szatkuję na cieniutkie plasterki, przy pomocy tarki do ogórków. Przekładam do rondelka, zalewam wodą, tak aby tylko zakryła warzywa, gotuję na wolnym ogniu około 10 minut. Odcedzam, przyprawiam do smaku solą, czosnkiem mielonym, dodaję łyżeczkę masła, mieszam, dodaję koperek. Podaję na ciepło.
Taka jarzynka doskonale pasuje do pieczonej czy smażonej ryby, do kotletów i innych mięs.
Smacznego :)



7 komentarzy:

  1. rewelacja ja osobiście nie odlewalam wody dodałam smietanki i troszkę mąki aby zagęścić pycha polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny dodatek do obiadku :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny dodatek do obiadu. Proste i szybkie w przygotowaniu :) i smaczne i zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. prawie identycznie robiłam : http://krystyna9.blogspot.com/search/label/cukinia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, bardzo podobna :) Tylko ja swoją udusiłam, ale chętnie spróbuję też Twojej smażonej wersji. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Duszona marchewka, coś co kocham ! :)

    OdpowiedzUsuń