środa, 28 października 2015

Sok z aronii na zimę. Domowy sok aroniowy. Domowe przetwory.






U mnie przetwarzania ciąg dalszy. Dziś zapraszam na domowy sok z aronii. Smaczny i bardzo zdrowy. Najprostszym sposobem jest przygotowanie go w sokowniku... tak  robiła zawsze moja babcia, robi moja mama i ja. Polecam :)

Składnik
- 2 kg aroni
- 1 kg cukru

Wykonanie
Umyte, oczyszczone i pozbawione szypułek aronie przekładam do górnej części sokownika dodaje do nich cukier, do dolnej części sokownika wlewam wodę. Całość stawiam na średni ogień, gotuję tak długo aż owoce puszczą cały sok... podczas gotowania delikatnie mieszam i uciskam owoce z cukrem. Gorący sok przelewam do wyprażonych słoiczków i pasteryzuje około 10 minut.
Smacznego :)




Jesienne słodkości!

6 komentarzy:

  1. Faktycznie, sokownik to niebywale praktyczne urządzenie w kuchni. Przygotowanie soku w ten sposób to oszczędność czasu i bardzo wygodne rozwiązanie. Właściwie sok robi się sam, a w dodatku zachowuje cenne składniki, których w przypadku aronii jest całe mnóstwo. Taki sok na zimę to samo zdrowie, wspiera układ krążenia, zawiera wiele witamin i pozytywnie wpływa na przemianę materii :) No i nie czarujmy się- domowe soki są o niebo lepsze od sklepowych, nie zawierają konserwantów, no i są śmiesznie tanie. Oby więcej takich przepisów, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i zapraszam do działu na blogu " domowe przetwory" jest tam mnóstwo pyszności :)

      Usuń
  2. Pamiętam jak moja babcia robiła sok z aronii. To było coś :) Polecam, przepyszny soczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię tak samo, tylko przed wsypaniem do sokownika aronię mrożę.
    Wtedy aronia traci goryczkę i puszcza więcej soku.
    Pozdrawiam��

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały sok. Właśnie zrobiłam i od razu jedna buteleczka idzie do konsumpcji. Aronia z mojej własnej działki, nie pryskana. Samo zdrowie dla całej rodziny. Przepis super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń