środa, 28 kwietnia 2021

Piersi z kurczaka w sosie z suszonych pomidorów i szpinaku


 Suszone pomidory i szpinak to dla mnie połączenie idealne. Sam sos smakuje wybornie, kojarzy się z lekką, włoską, słoneczną kuchnią. Doskonale pasuje właściwie do każdego mięsa i z dowolnym dodatkiem. U mnie dziś z piersią z kurczaka i ryżem. Polecam :)

Składniki
- 4 pojedyncze mniejsze filety z kurczaka
- duża garść świeżego szpinaku
- 10 dużych pomidorów suszonych ( u mnie PONTI w oleju słonecznikowym )
- 100 ml śmietanki 30%
- 1 łyżeczka sosu sojowego jasnego
- 1 łyżeczka czosnku mielonego
- po pół łyżeczki papryki mielonej słodkiej i ostrej
- sól, pieprz do smaku

Wykonanie
Piersi z kurczaka myję, osuszam, oczyszczam ze zbędnych błonek i tłuszczu. Mniejsze zostawiam w całości, większe kroję wzdłuż na połowę. Posypuję z obu stron przyprawami Na patelni rozgrzewam dwie łyżki oleju z suszonych pomidorów. Na rozgrzanym obsmażam mięso z obu stron do zrumienienia. Szpinak siekam, pomidory suszone kroję w paski. Dodaję do mięsa. Całość mieszam i chwilkę smażę. Podlewam przegotowaną, gorącą wodą, troszeczkę, tak aby w połowie przykryła mięso. Patelnię przykrywam pokrywką i całość duszę, na wolnym ogniu ok 5 -10 minut. Następnie do zawartości patelni wlewam śmietankę, mieszam i zostawiam na chwilkę na wolnym ogniu aż sos lekko odparuje, zredukuje się. Doprawiam do smaku sosem sojowym. Podaję na ciepło.
Smacznego :)







15 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda. Na pewno tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jakoś nie wiem czemu wyglądają jakoś dziwnie, z wyglądu kojarzą mi się z plackami. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to takie piersi plackowate są 😁😉

      Usuń
    2. Bo to są piersi z kurczaka,a nie kobiece ,żeby sterczały.😜

      Usuń
  3. Mniam, ale przepyszne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa jestem, jak smakuje, bo wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda, zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam wszystko co ma szpinak!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za kurczakiem, ale przepis ciekawy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszny obiad :) prosto i bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szpinak zawsze mnie przyciąga, tam gdzie jest on tam jestem ja. To danie musi być pyszne, wrócę tu jeszcze w tym tygodniu po przepis, pozdrawiam🌞

    OdpowiedzUsuń