środa, 24 października 2018

Kolorowa sałatka z kurczakiem i kiełkami


Za oknami szaro, buro, zimno, mokro i wietrznie. W takie dni, których niestety przed nami coraz więcej, trzeba sobie jakoś rozświetlić życie. Prostym sposobem jest przygotowanie takiej oto kolorowej sałatki :) Jest nie tylko kolorowa ale i bardzo smaczna, a przede wszystkim bardzo zdrowa.
Taką sałatkę można komponować na wiele sposobów. Zamiast kurczaka dodać jajko, zamiast pomidorków ogórki, wszystko według własnych upodobań. Tylko najważniejsze nie rezygnować z kiełków. W tym czasie to prawdziwa skarbnica witamin i mikroelementów.

Składniki
- garść kolorowych salat
- kilka pomidorków koktajlowych
- upieczona pierś z kurczaka
- garść ulubionych kiełków
- oliwa z oliwek
- limonka lub cytryna

Wykonanie
Na talerzu rozkładam sałatę, pokrojone na połówki pomidorki, pokrojoną w kosteczkę pierś z kurczaka i sporo kiełków. Całość delikatnie polewam oliwą z oliwek wymieszaną z sokiem z limonki.
Smacznego :)


 Jestem wielką miłośniczką kiełków i dodaję je niemal do wszystkich potraw. Począwszy od zwykłych kanapek, przez jajecznicę po sałatki. Kiełki dodaję nawet do zupy, czy posypuję nimi ziemniaki do drugiego dania zamiast koperku :) Czasem myślę, że jestem od nich uzależniona :)

Do tej pory hodowałam kiełki " po staremu " w plastykowych pojemniczkach wyłożonych ligliną.
Teraz mam dwie bardzo praktyczne kiełkownice ze sklepu internetowego Semini


Kiełkownicę miseczkową, w której wysiałam rzeżuchę i gorczycę i kiełkownicę słoikową w której wysiałam rzodkiewkę CHINA ROSE.
Obie świetnie się sprawdzają, są bardzo wygodne i proste w użyciu. Nasionka kiełkują bardzo szybko, są czyste i gotowe do spożycia.






Bardzo polecam, jeśli jeszcze nie macie kiełkownicy zachęcam do zajrzenia do sklepiku Semini, znajdziecie tam nie tylko  kiełkownice, ale także szeroki wybór nasion do kiełkowania, a ponadto sporo produktów do ogrodu dla zwierząt i patków :)
Tu link :
http://semini.pl/



12 komentarzy: