piątek, 21 września 2018

Syrop z mięty na zimę. Domowe przetwory.


Mam to szczęście, że moja mięta ogrodowa posadzona kilka lat temu ciągle się rozrasta i jest w doskonałej kondycji przez cały sezon. Przeważnie ją suszę lub zamrażam. Ale też chętnie robię z niej syropy. W tym sezonie przygotowałam już druga turę. Pierwszą porcję syropu wykonałam w czerwcu. Teraz, kiedy moja mięta ma sporo młodych odrostów przyszykowałam kolejną porcję.
Mięta ma wiele właściwości zdrowotnych, ma zbawienny wpływ na nasz organizm, zawiera sporo białka i węglowodanów, witamin i minerałów. Działa antybakteryjnie i uspokająco, a ponadto oczyszcza nasz organizm.
Przepis na syrop z mięty jest bardzo prosty, a sam syrop bardzo smaczny. Doskonale nadaje się jako dodatek do herbaty, wody mineralnej, koktajli, deserów itp. A także jako forma lekarstwa np. przy dolegliwościach żołądkowych. Polecam :)

Składniki
- 60-70 średniej wielkości gałązek świeżej mięty
- 2 cytryny
- 0.5 kg cukru
- 2.5 litry wody

Wykonanie
Miętę dokładnie płuczę. W większym garnku podgrzewam wodę , dodaje do niej cukier i mieszam do rozpuszczenia. Studzę. Do ostudzonej wody dodaję sok z cytryn i gałązki mięty. Garnek przykrywam pokrywką i odstawiam w chłodne miejsce na kilka godzin. Przeważnie na całą noc.
Po tym czasie zawartość garnka zagotowuję i chwilkę ok. 1 minuty gotuję. Z powstałego syropu wyjmuję gałązki mięty, przecedzam i przelewam do uprzednio umytych i wyprażonych buteleczek.
Buteleczki dobrze zakręcam i pasteryzuję ok. 7 minut od zagotowania sie wody w garnku.
Smacznego :)




22 komentarze:

  1. Moja mięta też się rozrasta, mimo ze ją każdej jesieni całą wyrywam :)
    U mnie rośnie ona dekoracyjnie, ponieważ nie przepadam za miętą.
    Jednak skuszę się i zrobię kilka takich syropów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie mieć zapas takich syropów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pretty! This has been an incredibly wonderful article.

    Thanks for providing this info.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki syrop na pewno smakuje genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. DZIEKI za pomysl tez mam miente w ogrodzie wiec warto zrobic pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi też bardzo smakuje polecam wszystkim
    😃

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, muszę wypróbować ☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za super pomysł - akurat mam całą grządkę mięty cytrynowej do zagospodarowania. Zaraz wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też robię sok jest pyszny polecam krstynna

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł, ja miętę posadziłam w tym roku, ale mam nadzieję, że w przyszłym się rozrośnie i będę mogła przygotować taki syrop :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój 9-tetni syn Oliwier uwielbia ten syrop. Jako przedszkolak nazwał go "kubusiowym soczkiem" i taką nazwą u nas funkcjonuje do dziś. BatdzB polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. Mrożę listki i zimą wkładam do herbaty,napoju i też bardzo smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Listki mrożę w kostkarce z wodą.gotowe dodając do napojów, moito,. syropu jeszcze nie robołam/spróbuje/,ale naleweczkę to i owszem---palce lizać👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super pomysł z tymi kostkami lodu, zaraz się za to biorę :) A syrop polecam :)

      Usuń
    2. Poproszę przepis na nalewkę 😊

      Usuń
  14. Czy z suszonej mięty też jeszcze można coś zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suszoną zalewam wrzątkiem i piję pyszną herbatkę :)

      Usuń
  15. Zamiast cukru mogę zdać miód??

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, że tyle cukru. Może można dodać erytrol, ksylitol lub stevię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syrop jest gęsty, pijemy go po rozcieńczeniu z wodą. Z innymi dodatkami nie próbowałam.

      Usuń