niedziela, 9 lipca 2017

Szaszłyki na grilla z kiełbasą i śliwką w boczku.


Lato :) Sezon urlopowy i grillowy w pełni. Zapraszam na szybkie w przygotowaniu i bardzo smaczne szaszłyki. Trochę inne niż tradycyjne, bo z dodatkiem suszonych śliwek owiniętych boczkiem. Polecam :)

Składniki
- 2 laski cienkiej kiełbasy
- kilkanaście plasterków surowego boczku
- kilkanaście suszonych śliwek ( u mnie śliwki kalifornijskie HELIO natura )
- 2-3 cebule
- papryka ( dałam żółtą )
- kilka pomidorków koktajlowych
Dodatkowo
- ulubione sosy  ( u mnie FANEX barbecue, garlic i orientalny )
- patyczki do szaszłyków i opcjonalnie tacki na grilla

Wykonanie
Kiełbasę, paprykę, cebulę kroję w mniej więcej jednakowe kawałki. Śliwki owijam plasterkami boczku. Patyczki chwilkę moczę w zimnej wodzie i nabijam kolejno : kiełbasę, paprykę, śliwkę w boczku, cebulę, kiełbasę, pomidorki, aż do wyczerpania składników.
Tak przygotowane szaszłyki układam na lekko wysmarowanych olejem tackach aluminiowych. Grilluję na mocno rozgrzanym grillu z obu stron do odpowiedniego zrumienienia.
Smacznego :)


















24 komentarze:

  1. Wyglądają fantastycznie, na pewno smakowały pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam szaszłyki :) Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. w sam raz na letni obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam śliwki w boczku, ale zawsze jadłam je same. Fajny pomysł z szaszłykami. W weekend będę robić

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniałe szaszłyki, aż mi się grilla zachciało <3

    OdpowiedzUsuń
  6. jak planowałam, tak też zrobiłam. Szaszłyki zniknęły ze stołu jako pierwsze, co chyba najlepiej o nich świadczy. Proste i pyszne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mogłaś jeszcze dać zdjęcie "po" jak wyglądały już upieczone. :) Ogólnie wyjąłbym z tego śliwki i mógłbym zajadać.

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystkie składniki lubię, a za śliwką w boczku wręcz szaleję, więc na pewno by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. apetyczne! porwałabym jednego

    OdpowiedzUsuń
  10. Robię takie same ale bez śliwki. Pychota

    OdpowiedzUsuń
  11. Jedyne co mi tutaj nie pasuje to ta śliwka :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię szaszłyki i często je robię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliwki w boczkun są obłędne! Ciekawy pomysł połączenia ich z tradycyjnymi szaszłykam. Przeglądam Pani bloga od wczoraj i nie mogę się naczytać. Dodałam już z 10 przepisów do ulubionych, a wypróbowałam ten z piersią kurczaka w piekarniku. Wyszła soczysta, aromatyczna i zdrowsza niż taka smażona na patelni. Właśnie takie blogi jak ten uwielbiam czytać - domowe, prawdziwe, z naturalnymi zdjęciami, bez 'fotoszopa' i wszechobecnej mody na fit, wegańskie, bezglutenowe, etc. Dziękuję za przepis i życzę wytrwałości w blogowaniu. Pozdrawiam,
    Malwina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję za ciepłe słowa. Wkrótce pojawią się nowe przepisy, zapraszam i pozdrawiam serdecznie :) naliada

      Usuń
  14. wyglada pysznie :) fajna stronka, na pewno skorzystam z twoich pomyslow :) a skad masz takie fajne sosiki? pozdrawiam,sandi

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię szaszłyki :) Szkoda, ze już pogoda nie za bardzo pozwala grillować choć mam nadzieje jeszcze przynajmniej na 1 grilla w tym roku. Oczywiście w roli głównej twoje szaszłyki :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Szaszłyki uwielbiam, szkoda, że już po sezonie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Smakowicie wyglądają te szaszłyki, niestety teraz nie ma jak grillować :(

    OdpowiedzUsuń